گزارش صدا و سیما از معاون وزیر امور خارجه درباره مبارزه سردبیر / مراسم تشییع جنازه ماهان عابدین در ایران یا بریتانیا؟ – اخبار صدا و سیما – اخبار فرهنگی تسنیم


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم ، ماهان عابدین ، ​​سردبیر میز انگلیسی وب سایت پرس تی وی ، شبکه خبری انگلیسی زبان صدا و سیما ، بر اثر بیماری عروق کرونر قلب درگذشت.

پیمان جبلی ، معاون وزیر امور خارجه صداوسیما ضمن تسلیت این ضایعه دردناک ، خاطرنشان کرد که ماهان عابدین دارای درجه بالایی از تحلیل سیاسی بوده و شاید بسیاری نمی دانند که چقدر از مواضع ایران و حقوق جمهوری اسلامی دفاع کرده است. و محور مقاومت این رسانه تخصصی و قدرتمند به طور کلی و خاص مشهور بود.

وی با اشاره به اینکه دفاع ویراستار از ایران تا آنجا پیش می رود که وی را فراتر از مرزها نمی بینند ، گفت: ماهان عابدین سردبیر ایران آنقدر از ایران و ایرانیان دفاع کرد که وی را فراتر از مرزها ندیدند. در حالی که بزرگ شد فرهنگ انگلیسی و غربی بود. اما او با عشق و علاقه به وطن کار می کرد و تحت تأثیر این شرایط قرار نگرفت و بسیار دلسوز و وطن پرست بود.

معاون وزیر امور خارجه رسانه ملی درباره نحوه آلوده شدن کارشناس و سردبیر روزنامه پرسئوس به کرونا گفت: “عابدین برای اولین بار واکسینه شده بود ، اما ظاهراً علائم کرونری داشت.” تداخلات دارویی و اثرات واکسن و عوارض جانبی اینها باعث شد که او را از دست بدهیم ، و او واقعاً برای همه ما در مجموعه خارج از کشور داغ است. در جلسه ای که داشتیم ، من به همه همکارانم گفتم که ما در رسانه ها شهادت می دهیم که آنها از هیچ تلاشی برای دفاع از آرمانهای جمهوری اسلامی و موضع مناسب ایران و مخالفت با سلطه غرب دریغ نکرده اند و دعا می کنیم هدایت شده و مشمول رحمت خداوند متعال است.

پرس تی وی ، رادیو و تلویزیون ، کرونا ، جمهوری اسلامی ایران ،

جبلی در مورد مراسم تشییع جنازه ماهان عابدین تاکید کرد: خانواده وی همه در لندن حضور دارند و هنوز مشخص نیست که می خواهند جنازه او را در ایران دفن کنند یا لندن. در هر صورت ، ما کمک می کنیم تا این امر به درستی انجام شود.

وی در مورد واکسیناسیون عوامل و هنرمندان و کارشناسان خارجی صدا و سیما گفت: ما در حال پیگیری واکسیناسیون همه همکاران خود به ویژه پخش کننده ها و تهیه کننده هایی که با سازمان خارج و عوامل مختلف سر و کار دارند و به ویژه استودیوی صدا و سیما برای دریافت این واکسن است. ” به از سوی دیگر ، گروه بزرگی از همکاران ما طبق تقسیم بندی سنی وزارت بهداشت به طور طبیعی واکسینه شده اند و برخی از آنها در همان دوزهای محدودی که در ابتدا به رادیو دادند واکسینه شدند.

* صحبت های پیمان جبلی درباره مراسم تشییع جنازه ماهان عابدین ، ​​سردبیر ، ما را بر آن داشت تا با مادر آن مرحوم که در لندن زندگی می کند صحبت کنیم. از طریق تلفن متوجه شدیم که او در چند روز آینده به ایران می آید. او هنوز منتظر جواب آزمایشی است که برای پرواز نیاز دارد. فرح سماورجابی در گفت وگو با تسنیم در مورد مراسم خاکسپاری پسرش تأکید کرد که به احتمال زیاد این کار در ایران انجام می شود و اکنون منتظر نتایج آزمایشات من است که برای انجام آنها به طول می انجامد. انشاءالله در روزهای آینده به ایران می آیم.

به گزارش تسنیم ، عابدین حدود چهار سال پیش همکاری خود را با پرس تی وی آغاز کرد ، وی در 3 نوامبر 1976 متولد شد. او از 10 سالگی با خانواده اش در انگلستان زندگی می کند و تحصیلات تکمیلی خود را در رشته روابط بین الملل در لندن به پایان رسانده است. دانشکده اقتصاد.

ماهان عابدین کارشناس مطالعات تروریسم و ​​کارشناس مسائل سیاسی ایران ، عراق و جنبش های اسلامی بود.

وی سردبیر نشریه نظارت بر تروریسم و ​​همچنین نویسنده یک بولتن اطلاعاتی خاورمیانه و مقاله ای برای نشریات متعدد از جمله روزنامه دیلی استار لبنان و روزنامه تایلندی آسیا تایمز است. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد در زمینه نظریه سیاسی از دانشکده اقتصاد لندن بود.

عابدین علاوه بر همکاری با پرستوی به عنوان منشی خبری ، در تجزیه و تحلیل مسائل سیاسی جاری ایران و بحث های مختلف بین المللی چهره ای شناخته شده بود و به دلیل اقدامات شجاعانه خود مورد حمله رسانه ها و رسانه های غربی ، عربی و عبری قرار گرفت. دیدگاه های استکبار

دفاع عابدین از مواضع جمهوری اسلامی ایران باعث شد این روزنامه نگار مسلمان و وطن پرست ایرانی هنگام زندگی در انگلیس با حمله گسترده مخالفان ضد ایرانی در بریتانیا روبرو شود.

شبکه پرستوی ضمن تقدیر از دفاع تمام عیار ، مداوم و شجاعانه این همکار صادق و پرتلاش از اصول حقیقت و مقابله با جریان سلطه غرب ، از دست دادن ماهان عابدین را به عنوان روزنامه نگار و تحلیلگر جسور و راستگو به گردن گرفت. جامعه خبرنگاران و فعالان رسانه ای در ایران اسلامی و جهان تسلیت می گوید.

سردبیر میز انگلیسی در وب سایت معتبر ، پس از دریافت اولین دوز واکسن کرونا به دلیل عوارض همزمان بیماری عروق کرونر قلب درگذشت.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید