بهره برداری از 5 مرکز تشخیص و درمان سرطان سینه در کشور تا پایان سال جاری



ایسنا/خوزستان رئیس پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی با تاکید بر لزوم تشخیص به موقع سرطان سینه گفت: اگر بیماری به موقع تشخیص داده شود و یا متوجه شویم چه فردی در معرض خطر ابتلا به این بیماری است قطعا این هزینه ها تحمیل می شود. بر نظام سلامت خانواده ها و زنان ایرانی نمی توانند

دکتر. رامین صرامی فروشانی در مراسم افتتاحیه کلینیک غربالگری، تشخیص و درمان زودهنگام سرطان پستان جهاد دانشگاهی خوزستان که امروز (30 بهمن) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: سرطان پستان عامل اصلی مرگ و میر زنان در دنیا و در ایران این بیماری است.

به گزارش ایسنا، وی بر لزوم توجه بیشتر به سرطان سینه تاکید کرد و افزود: تشخیص به موقع سرطان سینه می تواند شانس بقای بیمار را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. همچنین عوارض و هزینه های درمانی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

رئیس پژوهشکده دانشگاهی معتمد جهاد تصریح کرد: متأسفانه نظام بهداشت و درمان ایران درمان محور است و به همین دلیل منتظر می مانیم تا عوارض ظاهر شود و به حد نصاب برسد و سپس به تجهیزات پیشرفته و گران قیمت برای درمان نیاز داریم.

صرامی فروشانی گفت: در این سیستم معیوب، توده در زنان ایرانی با اندازه بالای 2 تا 3 سانتی متر شناسایی می شود، در حالی که طبق استاندارد باید زیر 1 سانتی متر باشد. اگر بیماری به موقع تشخیص داده شود یا متوجه شویم چه فردی در معرض خطر ابتلا به این بیماری است، مطمئناً این هزینه ها به نظام سلامت، خانواده ها و زنان ایرانی تحمیل نخواهد شد.

وی بیان کرد: شورای اسلامی در قانون بودجه امسال به درستی ماموریت مهم ملی و کلان ایجاد شبکه ملی پیشگیری، کنترل و درمان سرطان پستان را به جهاد دانشگاهی محول کرد. این که چنین توانایی در جهاد دانشگاهی دیده شده ما را خوشحال و سربلند کرده است.

رئیس پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی تصریح کرد: اگرچه سازمان جهاد دانشگاهی وارد این حوزه شد اما نتیجه مصوبه مجلس را ندیدیم که بتوانیم ببینیم زیرا قرار بود 11 مرکز استان فعال شود و امیدواریم حدوداً داشته باشیم. پنج مرکز قبل از پایان سال جاری. بهره برداری چاه

صرامی فروشانی گفت: می بینیم اولین مرکز افتتاح شده در خوزستان حاصل مصائب جهادگران یگان خوزستان است. این موضوع نشان می دهد که چگونه واحدی که توانایی انجام دریل های پیچیده را دارد می تواند در سایر زمینه ها نیز توانایی خود را نشان دهد.

وی افزود: این کار یک شروع و مقدمه ای است که می تواند نشان دهد اگر سازمان جهاد دانشگاهی به خوبی حمایت شود، ظرفیت این سازمان بسیار بیشتر از راه اندازی 11 مرکز استانی است. این سازمان به راحتی می تواند کل کشور را تحت پوشش قرار دهد و ما می توانیم از این ظرفیت برای ایجاد شبکه ای برای پیشگیری، تشخیص، کنترل و درمان سرطان سینه استفاده کنیم.

وی افزود: جهاد دانشگاهی خوزستان نه تنها در اهواز، بلکه در شهرهایی که آسیب پذیرتر هستند نیز توانایی ایجاد چنین مراکزی را دارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید