سید حسن نصرالله: دشمن ضعیف‌تر از همیشه شده است/ عراق و مقاومت ایران پروژه آمریکا را شکست داد



دبیرکل حزب الله لبنان امروز (چهارشنبه) در سخنرانی خود گفت: دشمن امروز در بحران غرق شده و این میزان حماقت در رهبری آن نشان می دهد که به پایان خود نزدیک شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از العهد، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان امروز در مراسم یادبودی که به مناسبت هفتمین روز درگذشت «حاج حسین الشامی» برگزار شد، سخنرانی کرد. رهبران مقاومت

وی ضمن تسلیت به خانواده الشامی، از خداوند متعال برای آن مرحوم صبر و مغفرت مسئلت کرد.

سید حسن نصرالله همچنین با بیان اینکه الشامی از اولین کسانی بود که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران را باور کرد و از اولین افرادی بود که به امام خمینی (ره) پیوست.

وی ادامه داد: من همیشه می گویم که راه حزب الله از روز اول بر پایه تقوا بود زیرا رهبران موسس جانشان را در دست داشتند، برخی شهید شدند، برخی از دنیا رفتند و برخی نیز زندگی پربرکت همراه با دستاوردها داشتند.

سید حسن نصرالله در ادامه سخنان خود گفت: اگر نمی توانیم موضوع ریاست جمهوری و دولت لبنان را حل کنیم باید از ما دعوت شود تا برای نجات اوضاع اقتصادی پای میز گفتگوی اقتصادی بنشینیم.

وی کاهش چشمگیر ارزش پوند لبنان در برابر دلار را نامعقول خواند و گفت که دولت نمی تواند بگوید قادر به انجام کاری نیست. اقداماتی وجود دارد که باید در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.

سید حسن نصرالله گفت چرا برخی فکر می کنند درها بسته است؟ چین آماده سرمایه گذاری در لبنان است. فقط تصمیم سیاسی و شجاعت می خواهد.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: امروز رژیم اسراییل در بحران است و در تاریخ این موجود غاصب و موقت هیچ گاه ضعف، بن بست، بحران، سردرگمی، درگیری داخلی، ناامیدی و بی اعتمادی وجود نداشته است. .

وی گفت: وقتی رهبری دشمن در این سطح حماقت می کند، متوجه می شویم که پایان کار نزدیک است و دشمن در این شرایط ما را تهدید می کند که ممکن است عامل نابودی آن باشد.

وی تصریح کرد: مقاومت در لبنان بر قول و تصمیم خود باقی می ماند که هرگونه حمله به هر انسانی در خاک لبنان اعم از لبنانی، فلسطینی یا هر ملیت دیگر و یا هرگونه حمله به هر منطقه ای از لبنان با قاطعیت و سریع پاسخ داده خواهد شد. . باید فهمید.

سید حسن نصرالله گفت: ما از روز اول تجاوز به یمن در کنار مردم این کشور بودیم و این رویکردی است که به آن افتخار می کنیم و باید جلوی این تجاوز را بگیریم و امروز به دلیل عوامل منطقه ای راه حلی برای آن پیدا کنیم. ممکن است به دست آید و این چیزی است که ما می خواهیم.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: امیدواریم امور یمن مسیر پایان دادن به تجاوز و محاصره را طی کند و یمن به آغوش مردمش بازگردد.

وی با اشاره به بیستمین سالگرد حمله آمریکا به عراق، گفت: عراق به برکت مقاومت شجاعانه عراقی ها آزاد شد. رزمندگانی که با متجاوزان و اشغالگرانی که برای ماندن در عراق آمده بودند جنگیدند و پس از هشت سال نیروهای اشغالگر آمریکایی را بیرون کردند. مقاومت عراق و ثبات ایران منجر به شکست پروژه آمریکا در منطقه شد و همچنان چالش‌هایی پیش روی ملت عراق برای مقابله با نفوذ آمریکا وجود دارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید