فروش یک درصد از معادن در همان مناطق استفاده می شود


به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در سفر به شهرستان کاشان و بازدید از پروژه های عمرانی اظهار داشت: متأسفانه در گذشته به دلیل رویه اشتباه در این خصوص. در صدور پروانه های معدنی، مسائل زیست محیطی توجه کافی صورت نگرفته است و قبلاً مجوزها بدون دریافت استعلام از اداره حفاظت محیط زیست صادر شده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند معادن باید استخراج شود و مردم از نعمت آن برخوردار شوند اما در بهره برداری از معادن باید مسائل زیست محیطی و اجتماعی مد نظر قرار گیرد.

زینلیان گفت: توسعه معادن نباید آسایش و آرامش مردم را از بین ببرد، سال آینده سعی می کنیم درصدی از فروش معادن را در خود منطقه هزینه کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان افزود: اگر معدنی به منابع آب و محیط زیست آسیب وارد کند طبق قانون برخورد می شود و ماه گذشته به معدن گنج گفته شد راه های دسترسی خود را تعمیر کنند و باید منافع معدن به دست آید. اول مردم منطقه

وی گفت: ظرفیت کاشان از نظر میراث فرهنگی و گردشگری غنی است و نیروی انسانی فاضل و فرهیخته در این منطقه وجود دارد و دارای منابع طبیعی و معدنی بکر است که باید تلاش کنیم تا از این منابع به بهترین نحو استفاده کنیم. .

«اکوموز» ایجاد اشتغال و ترویج گردشگری

زینلیان در مراسم افتتاحیه بوم موزه در بابا افضل دهستان روستای مراغ دهستان برزک گفت: بوم گردی یکی از راه های دستیابی به توسعه اشتغال پایدار برای تقویت گردشگری روستایی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان ادامه داد: اکوموزه با هدف حذف دلالان مشاغل خانگی تشکیل شد و رونق خوبی در تقویت کسب و کار روستایی و گردشگری در منطقه ایجاد می کند.

وی بیان کرد: موزه بوم گردی باباافضل مجموعه ای کم نظیر در استان اصفهان و کشور است و مردم می توانند با فعالیت های روستایی این منطقه و جریان زندگی طبیعی روستا آشنا شوند.

بهره برداری از مجموعه خزانه

افتتاح مجموعه گنجینه گرانبهای کاشان و بازدید از محور بزرگراه امیرکبیر کاشان-اصفهان و تشریح مشکلات این محور از دیگر قسمت های سفر معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در شهرستان کاشان بود.
لازم به ذکر است مجموعه گنجینه مراغ با زیربنای 1800 متر مربع با اعتباری حدود 7 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در حوزه گردشگری راه اندازی شد.

پیام نهایی/63138/ش




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دیدگاهتان را بنویسید