تولید سد زاینده رود با رصد دبی پایه رودخانه کاهش یافت – خبرگزاری مهر ایران و جهان


محمود چیتیان در گفتگو با خبرنگار مهر مربوط به طغیان رودخانه زاینده رود و کاهش دبی از سد بیان کرد: دبی پایه زاینده رود با توجه به اینکه شرب مشکل دارد محترم است.

وی افزود: آب بالادست سد کمی کدر است اما جریان پایه زاینده رود حفظ شده تا آب شرب دچار مشکل نشود.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با بیان اینکه تولید این سد در این شرایط اندکی کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که تمامی کانال ها از سد زاینده رود تا سد امتداد دارد. چم آسمان غرق شده و آب را کدر می کند و در این حالت اگر در محل سد باشد. چم ابر اگر دبی اولیه را نداشته باشیم کدورت آب بسیار زیاد می شود و میزان آب آشامیدنی مشکل می شود. بنابراین، دبی پایه رودخانه را حفظ کردیم.

چیتیان افزود: صبح امروز آب شرب از نظر کدورت دچار مشکل شد که با همکاری شرکت آب منطقه ای و شرکت آب و فاضلاب استان و با توجه به فرآیندهای کارشناسی از 12.00 شرایط تصفیه خانه بود بابا شیخ علی او به حالت عادی خود بازگشت.

هدایت سیلاب به سمت تالاب گاوخونی

وی در خصوص افزایش میزان آب رودخانه زاینده رود و احتمال هدایت سیلاب به سمت تالاب گاوخونی گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر آب بین کشاورزان شرق و شبکه های آبیاری توزیع می شود، قطعا برای انحراف سیلاب تلاش خواهیم کرد. حجم مناسب با تالاب

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز پس از بارش ۴۸ ساعت گذشته و طغیان رودخانه شور دهاقان و رودخانه بین حوضه ها، سیلاب به سمت رودخانه زاینده رود در شهر اصفهان سرازیر شد و باعث بالا آمدن آب رودخانه شد. این در حالی است که از شامگاه پنجشنبه 20 بهمن ماه با هدف توزیع آب به محصول دوم پاییزه کشاورزان شرق اصفهان، دبی سد زاینده رود افزایش یافت تا در مدت 10 بین شبکه های آبیاری شرق توزیع شود. روزها و این آب در رودخانه شهر اصفهان نیز جاری است.

دیدگاهتان را بنویسید