مخالفت مجلس با حذف سقف 55 میلیون تومانی اعضای هیات علمی دانشگاه ها



نمایندگان شورای اسلامی با پیشنهاد یکی از نمایندگان مبنی بر حذف سقف افزایش 55 میلیون تومانی حقوق هیات علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی و قضات مخالفت کردند.

به گزارش ایسنا، در سومین جلسه علنی امروز (یکشنبه) شورای اسلامی و در جریان بررسی بند هزینه ای لایحه بودجه 1402، پیشنهاد محمدعلی محسنی بند پ برای حذف سقف افزایش 55 میلیون تومانی حقوق دانشگاهیان مطرح شد. کارکنان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی و قضات بررسی کرده اند، اما در نهایت با این پیشنهاد مخالفت کردند.

محمدعلی محسنی در تشریح پیشنهاد خود گفت: از 22 هزار و 28 هیات علمی در وزارت بهداشت، تنها 179 نفر از آنها بیش از 55 میلیون تومان حقوق ماهیانه دریافت می کنند. اگر این 22 هزار و 28 نفر را بر 179 تقسیم کنیم یعنی از هر 1000 هیات علمی فقط 8 نفر بالای 55 میلیون تومان درآمد دارند و این افراد نیز هیات علمی و استاد تمام هستند. سرپوش گذاشتن بر این افراد به معنای سرپوش گذاشتن بر کارایی است، شایسته سالاری یعنی سرپوش گذاشتن بر ارتقای توانمندی های هیات علمی و بی انگیزگی نسل آینده. متأسفانه ما نخبگان کشور را به بخش خصوصی و از آنجا به کشورهای خارجی هدایت می کنیم.

در نهایت نمایندگان با این پیشنهاد مخالفت کردند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید