رعد و برق و مسیرهای ستاره ای از منظر ایستگاه فضایی



ناسا به تازگی عکسی را منتشر کرده است که توسط یک فضانورد ناسا از منظر ایستگاه فضایی بین المللی گرفته شده است.

به گزارش ایسنا، ناسا با انتشار این تصویر نوشت: نماهای گرفته شده از ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) باورنکردنی است. با این حال، سفر با سرعت حدود 17500 مایل در ساعت (28000 کیلومتر در ساعت) می تواند روند عکس گرفتن را چالش برانگیز کند و ممکن است تصاویر گرفته شده کاملا واضح نباشند.

با این حال، همین حرکت اجازه می دهد تا عکس هایی مانند عکس بالا را بگیرید. این تصویر از مجموعه ای از تصاویر گرفته شده توسط فضانورد ناسا، دونالد پتی جمع آوری شده است. این تصویر زمانی که او در ایستگاه فضایی بین‌المللی در سال 2012 حضور داشت گرفته شد و تصویر حاصل یک تایم لپس 25 دقیقه‌ای است که از مجموع فرصت‌های 30 ثانیه‌ای برای عکاسی از آن ایجاد شده است.

توضیحات تصویر: تصاویر با نوردهی طولانی از ایستگاه فضایی بین‌المللی رعد و برق زنجیره‌ای را نشان می‌دهند که به صورت فلاش‌های فردی در یک تایم لپس ثبت شده است. در اینجا داستان یک طوفان الکتریکی، نورهای شهری که بر روی زمین می تابد، و یک دنباله ستاره است. سبک های ستاره خطوط مستقیمی را در جهت جلوی مدار تشکیل می دهند، اما کمان های دایره ای در سمت چپ و راست مدار ایستگاه فضایی بین المللی را تشکیل می دهند. خطوط جلو به دلیل طلوع زودهنگام زرد است. بالای آن ناحیه f اتمسفر است که به دلیل تابش خورشید به اکسیژن باقیمانده در جو، قرمز می درخشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید