طرز تهیه نان تابه ای خامه ای


اگر از خوردن کیک های خانگی خسته شده اید و می خواهید سبک جدیدی از یک کیک خانگی خوشمزه را تجربه کنید، این پست آموزشی برای شما مناسب است.

نان خامه ای تابه ای یک گزینه بسیار خوشمزه و خاص برای سرو است که همه سنین به خصوص کودکان آن را دوست دارند.

آموزش نان خامه ای خوشمزه

مولاد برای نان لازم است

● تخم مرغ: 1 عدد

● شیر: نصف لیوان

● شکر: ۷ قاشق غذاخوری

● مخمر: نصف قاشق چایخوری

● کره: 1/5 قاشق غذاخوری (یا 1/4 فنجان روغن مایع)

آرد: 1/5 تا 2 لیوان (من کمتر از 2 لیوان استفاده کردم)

مواد لازم برای خامه

● شیر: ۱ لیوان

● آرد: ۱ قاشق غذاخوری

● نشاسته ذرت: ۱ قاشق غذاخوری

● شکر: 4 قاشق غذاخوری سر پر

● وانیل: نوک قاشق چایخوری

● زعفران: کمی

● گلاب: ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

(1) نصف قاشق چایخوری خمیر مایه را با نصف لیوان شیر ولرم و کمی شکر مخلوط کنید و روی دستور را بپوشانید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند.

(2) بعد از اینکه مایه درست شد باقیمانده “شکر” و “شیر” را اضافه کنید و کمی هم بزنید سپس 1/5 قاشق غذاخوری کره و 1 عدد تخم مرغ را اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید.

(3) در این مرحله 1/5 تا 2 پیمانه آرد الک شده را اضافه می کنیم و خمیر را ورز می دهیم سپس روی خمیر را می پوشانیم و به مدت 1 ساعت در آشپزخانه استراحت می دهیم.

(4) حالا خمیر را روی سطح کار باز می کنیم و به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم و به همین ترتیب روی روشو را می پوشانیم و 10 دقیقه دیگر استراحت می دهیم.

(5) در حالی که خمیر استراحت می کند، می رویم تا خامه را درست کنیم. به این ترتیب همه مواد از جمله شیر، آرد، نشاسته، شکر، وانیل، زعفران و گلاب را با هم مخلوط کرده و روی حرارت قرار می دهیم تا غلیظ شود. میزان غلظت آن را در ویدئوی زیر مشاهده می کنید.

(5) حالا قالب را چرب می کنیم و کاغذ روغنی می گذاریم سپس یک قسمت از خمیر را با وردنه باز می کنیم و داخل تابه فیکس می کنیم سپس خامه ای را که درست کرده اید می ریزیم و قسمت دیگر را پهن می کنیم. خمیر و روی آن می گذاریم خامه می زنیم و لبه های دو خمیر را به هم می چسبانیم و دوباره روی کلاه گل رز را به مدت 10 دقیقه می پوشانیم و می گذاریم همینطور استراحت کند.

(7) اجازه دهید شعله پخش کننده در طول دوره استراحت نهایی خمیر گرم شود.

(8) حالا خمیر را با چاقوی آشپزخانه برش میزنیم تا به لایه وسط نرسد سپس روی آن را با دستمال میپوشانیم و اجازه میدهیم 30 تا 40 دقیقه روی حرارت ملایم بپزد در صورت استفاده از پهلو حتما از روش دم کردن استفاده کنید

(7) در آخر با یک سیخ از یک گوشه چک کنید، اگر تمیز بیرون آمد یعنی آماده است، در صورت تمایل می توانید آن را به مدت 1 دقیقه در فر گریل کنید تا طلایی شود.

نکته

● در قابلمه بریزید، من در تابه باریک پختم، می توانید در قابلمه معمولی من بپزید.

● دو سانت از مواد خامه ای روی خمیر بریزید.

● خمیر بالایی را با انگشت خود محکم کنید.

● شعله را روی متوسط ​​قرار دهید و حتما از شعله پخش کن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید