بیانیه اداره ملی حقوق کودک وزارت عدلیه در محکومیت جنایت مسمومیت دانش آموزان


بیانیه اداره ملی حقوق کودک وزارت عدلیه در محکومیت جنایت مسمومیت دانش آموزان

در پی رویدادهای جنایی اخیر در مدارس و مسمومیت شماری از دانش آموزان، اداره ملی حقوق کودکان وزارت عدلیه بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی وزارت دادگستری، مرجع ملی حقوق کودکان وزارت دادگستری در پی حوادث جنایی اخیر در مدارس و مسمومیت تعدادی از دانش آموزان بیانیه ای صادر کرد که به شرح زیر است:
بسمه تعالی
کودکان و نوجوانان نهال بارور آینده، سرمایه های بی بدیل و ارزشمند جامعه و آینده سازان کشور عزیزمان ایران هستند. بی شک توجه به کرامت انسانی، رشد، تخصص و بالندگی آنها یک وظیفه انسانی و یک ضرورت اجتماعی برای توسعه و پیشرفت کشور است. از این رو آرمان های مندرج در قانون اساسی و سایر قوانین و مقررات و تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری در نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس آموزه های وحیانی دین مبین اسلام، همواره محوریت داشته است. توجه داشته باشید و باید در محیطی سالم، ایمن، صلح آمیز و حمایتگر باشد فرزندانی خلق کنید و سربلند باشید. دولت ها موظفند از آنها حمایت کنند و امنیت و امنیت آنها را تضمین کنند تا بتوانند فارغ از هر دغدغه ای به زندگی اجتماعی بپردازند و استعدادهای خود را شکوفا کنند.
سازمان ملی حقوق کودک ضمن محکومیت جنایت «مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس» و «بی‌ثبات‌سازی محیط آموزشی کودکان و ایجاد نگرانی برای خانواده‌های آنان»، خواستار تسریع در تحقیقات و بررسی‌های لازم در خصوص علل و عاملان آن، دستور اجرایی است. از نتایج به شهروندان و تنویر افکار عمومی، برخورد قاطع قانونی با عاملان، حمایت و آسایش قربانیان و اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از تکرار این گونه رفتار مجرمانه.
این مرجع تقلید همچنین بر ضرورت تکریم، آموزش و توانمندسازی کودکان و نوجوانان در کشور تاکید کرد و فعالیت های آتی خود را در این زمینه تشدید کرد و لحظه ای از احقاق حقوق کودکان و نوجوانان با همکاری همه دستگاه های دولتی و غیردولتی کوتاه نخواهد آمد. مسئولین. – نهادها و بازیگران دولتی
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید