پخش سريالي به نام “ابليس” از فردا / فيلم سينمايي “بوعلي سينا” تقديم کادر پزشکي مي شود / امشب “مختارنامه” را در پشت صحنه تماشا کنید – اخبار صدا و سیما – اخبار فرهنگی تسنیم


به گزارش خبرگزاری تسنیم ، در بسته خبری امروز صدا و سیما ، اخباری مانند پخش مجموعه اکشن خارجی از شبکه تماشا ، نمایش فیلم “بوعلی سینا” به افتخار کادر پزشکی و روز پزشک از شبکه بهداشت ، افشای اسناد منتشر نشده از اموال رضا پهلوی در شبکه مستند ، رفتن به جشنواره ABU “با اسکویی” ، پخش پشت صحنه سریال “مختارنامه” با سخنان ماه چهره خلیلی ، سید جواد هاشمی ، مهمان برنامه تلویزیونی و پخش “نشان ارادت” مجموعه جنایی “ابلیس” در شبکه چهار سیما با جزئیات:

پخش یک سریال اکشن خارجی

مجموعه “فرار” ، محصول اکشن سوئد ، از امروز روی آنتن شبکه می رود.

21 آگوست ، ساعت 23 شب ، سریال “فرار” ، محصول اکشن سوئد ، برای اولین بار از طریق شبکه تماشا پخش می شود. این مجموعه در سال 2020 تولید شده است.

طرفداران مجموعه های هیجان انگیز در ایران می توانند پخش اصلی و بازپخش آن را در ساعت 5 صبح ، 11 و 17 روز بعد ، از 21 اوت ساعت 23 شب تماشا کنند.

اکران فیلم سینمایی «بوعلی سینا» تقدیم کادر درمانی می شود

همزمان با روز پزشک ، شبکه بهداشت سیما فیلم “بوعلی سینا” را بر اساس مجموعه ای به همین نام پخش می کند.

“بوعلی سینا” مجموعه تلویزیونی ایرانی محصول سال 1985 است که به دانشمند بزرگ ایرانی می پردازد. این سریال ساخته کیهان رهگذر و امین تارخ ، فیروز بهجت محمدی ، جمشید لایق ، اسماعیل محرابی ، چنگیز وثوقی ، سرور نجات الهی بازیگران اصلی این سریال هستند.

همزمان با سالروز تولد شیخ الرئیس بوعلی سینا ، برنامه های ویژه ای برای تجلیل از روز پزشک و تجلیل از مدافعان و شهدای سلامت ، دوشنبه اول شهریور ماه از شبکه بهداشت روی آنتن می رود.

برنامه «سرو قامتان» از ساعت 15 فردا اول شهریور از شبکه بهداشت سیما روی آنتن می رود و این برنامه تا ساعت 21 ادامه دارد.

فیلم “بوعلی سینا” با رابط برای ناشنوایان ساعت 11 صبح نمایش داده می شود.

مجموعه مستند / اسنادی منتشر نشده از اموال رضا پهلوی فاش می شود

مجموعه مستند هشت قسمتی “ثبت با سند برابر نیست” به کارگردانی مهدی شاه محمدی و تهیه کنندگی وحید کاظمی ، کاری از شبکه مستند است که به بهانه تبعید رضا پهلوی در شهریور 1320 در حال پخش از تلویزیون است.

این مستند نگاهی مستند محور به دوران پهلوی اول دارد و از اموال رضاخانی به عنوان مبنایی برای بررسی رویدادهای مهم آن دوران استفاده می کند. در این مجموعه هشت قسمتی ، اسناد منتشر نشده از املاک متعلق به رضا پهلوی برای اولین بار رونمایی می شود. املاکی که در بسیاری از رویدادهای تاریخی سلطنت وی نقش تعیین کننده ای داشته است.

یکی از نکات قابل توجه در این مستند نوع املاکی است که به نام رضاخان به ثبت رسیده است و تأثیر آن در رویدادهای مهم آن زمان مانند راه آهن ، کشف حجاب و غیره. این ملک خانه یا آپارتمان نیست ، بلکه یک دهکده و یک دهکده است. 44000 سند ثبتی از روستاها ، آبادی ها و مناطق وسیع تهران که به نام رضاشاه ثبت شده است ، در کتابی به نام “مالکیت خصوصی” ثبت شده است. این دفتر در حال حاضر در موسسه مطالعات تاریخ معاصر قرار دارد.

بخش عمده ای از مستند “ثبت برابر سند نیست” تصاویر آرشیوی با روایت است. همچنین شامل مصاحبه با علمای تاریخی و گفتگوهای متعدد با فرزندان کسانی است که در دوره ظلم و ستم توانستند دارایی خود را پس بگیرند. در دوران پهلوی دوم ، عده ای از رضاخان شکایت کردند و گفتند که او زمین های آنها را به زور گرفته است. قوه قضائیه آن زمان نیز بخش کوچکی از این اراضی را به آنها پس داد ، اما بیشتر اراضی در تصرف خاندان پهلوی باقی ماند.

این مجموعه مستند در هشت قسمت 50 دقیقه ای تولید می شود و یکشنبه ها ساعت 22 از شبکه مستند پخش می شود و روز بعد ساعت 10 صبح تکرار می شود.

پشت صحنه پخش “مختارنامه” با کلام ماه چهره خلیلی

تصاویر پشت صحنه مجموعه تاریخی “مختارنامه” به کارگردانی داوود میرباقری و گفتگو با عوامل تولید ، بازیگران و کارگردانان در مورد نحوه ساخت این مجموعه عظیم تاریخی و همچنین مراحل ساخت دکور ، گریم ، جلوه های ویژه و … در مستند “پشت صحنه مختارنامه” از کانال کمپ شبکه سحر پخش می شود.

در این مستند بازیگرانی چون مهدی فخیم زاده ، فرهاد اصلانی ، ماهچهره خلیلی ، حسن میرباقری ، رضا رویگری ، رضا فرخ نعمتی ، انوش معظمی ، صدرالدین حجازی ، کاظم هژیر آزاد ، محمد فیلی ، حامد میرباقری خاطرات خود را از ساختن به اشتراک گذاشته اند. این مجموعه تاریخی

مستند «پشت صحنه مختارنامه» مستندی است که تهیه کننده آن سید محسن موسوی است.

امشب ، 21 اوت ، ساعت 19:30 به وقت تهران ، این مستند به مدت 60 دقیقه از کانال کمپ شبکه سحر پخش می شود.

شرکت در جشنواره ABU “با اسکویی”

رسانه ملی بین المللی برنامه “با اسکویی” را برای شرکت در بخش برنامه های رادیویی شخصیت محور جشنواره ABU انتخاب و ارسال کرده است.

رضا محمودی تهیه کننده برنامه “با اسکویی” گفت: “این برنامه سال گذشته توسط من نوشته و تهیه شده و توسط مسعود اسکویی در گروه سرگرمی ورزشی به مدت 30 دقیقه روایت شده و اکنون به جشنواره ABU به در بخش برنامه های شخصیت محور رادیو شرکت کنید. “

وی با اشاره به قسمت های مختلف این برنامه افزود: در این برنامه با توجه به اخبار و حواشی المپیک 2020 توکیو ، اقدامات ژاپنی ها در زمینه محیط زیست و استفاده بهینه از مواد بازیافت و استفاده از آن در این مسابقات ، به صورت زنده پخش می شود. سخنرانی های محمدعلی اینانلو ، یکی از فعالان این حوزه در مورد حفظ و حراست از محیط زیست کشورمان ، بخشی ویژه از زنده یاد تختی قهرمان جهان و بیان خاطراتی از این کشتی گیر و آخرین اخبار از دنیای ورزش صحبت کرد.

محمودی اظهار داشت: سایر قسمت های این برنامه شامل صعود تیم ملی والیبال به المپیک به همراه لحظاتی از گزارش علی شاکری در دیدار ایران و چین ، صعود نکردن تیم فوتبال المپیک ایران به این مسابقات و معرفی از کتاب لیونل مسی ستاره فوتبال آرژانتین. ” به

تهیه کننده برنامه در پایان به اسکویی یادآور شد: این برنامه یک قسمتی بود.

انجمن پخش آسیا و اقیانوسیه (ABU) ، با 276 عضو از 76 کشور در چهار قاره و بیش از 3 میلیارد بیننده در کشورهای مختلف ، بزرگترین و گسترده ترین سازمان رادیویی و تلویزیونی در جهان است. این انجمن در سال 1964 با هدف همکاری ، هماهنگی ، فعالیت های مشترک و مشاوره در زمینه های برنامه نویسی ، فنی ، آموزشی ، ورزشی ، حقوقی و نیروی انسانی در بین اعضای خود برای تقویت و توسعه رادیو و تلویزیون آسیا و اقیانوسیه آغاز به کار کرد.

سید جواد هاشمی مهمان “نشان ارادت” بود

برنامه «نشانه ایثار» ، برنامه محرمانه ویژه شبکه دو سیما ، از اولین دوشنبه شهریور شروع به پخش می کند و در قسمت اول این برنامه ، سید جواداشمی بازیگر و کارگردان درباره ارادت خود به اموال مقدس صحبت می کند. از سیدالشهداء

در این برنامه مهمانانی از اقشار مختلف هنری ، سیاسی و اجتماعی درباره امام حسین (ع) و واقعه کربلا صحبت خواهند کرد.

“نشان فداکاری” شنبه ، دوشنبه ، چهارشنبه و جمعه ساعت 17:30 پخش می شود و ساعت 1 بامداد از شبکه دو سیما به تهیه کنندگی پویان هدایتی پخش می شود و در اداره آموزش اسلامی شبکه دو سیما در همکاری با ستاد بازسازی عتبات عالیات

پخش سریال جنایی «ابلیس» در شبکه چهار سیما

مینی سریال “ابلیس” که در ژانر رمز و راز-جنایی و محصول نروژ است ، پخش آن از شبکه دو سیما از دوشنبه اول شهریور آغاز می شود.

این مینی سریال ، با نام اصلی مامون داستان (پیتر وراس) ، روزنامه نگاری است که در معتبرترین روزنامه نروژی ، VJ کار می کند. همکارش (تورگریم) ، که در بخش سیاسی روزنامه کار می کند ، به دلیل به دست آوردن اسنادی که نشان دهنده فساد بزرگ در دولت وقت است ، ترور می شود. وراس و رئیسش تصمیم می گیرند داستان را دنبال کنند ، اما با سوالات و معماهای پیچیده ای روبرو می شوند.

«ابلیس» با مدیریت دوبله شراره حضرتی و با حضور صداپیشه هایی چون رضا آفتابی ، منوچهر زنده دل ، میرتاهر مظلومی ، علی همت مومیوند ، بهمن هاشمی ، شیرین بهرامی و مونا خجسته در امور دوبله سیما دوبله شده است. به دست آورده است.

علاقه مندان می توانند این سریال را 24 ساعته از شبکه چهار سیما تماشا کرده و در ساعت های 11 صبح و 18 بعد از ظهر شاهد تکرار آن باشند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید