چگونه اپلیکیشن Bluebank امنیت حساب شما را تضمین می کند؟


انتقال خدمات مالی و بانکی به اپلیکیشن گوشی هوشمند با تمامی مزایا و مزایا برای بسیاری چالش و نگرانی ایجاد کرده است که امنیت حساب ها چگونه تضمین می شود و در صورت گم شدن گوشی چه آسیب هایی به حساب های بانکی وارد می شود. این سوال در مورد نئوبانک ها بیشتر از سایر بانک ها مطرح است. این بانک ها شعبه فیزیکی ندارند و تمامی خدمات به صورت آنلاین ارائه می شود.

به همین دلیل اهمیت و حفظ اطلاعات کاربران در نئوبانک ها اهمیت بیشتری پیدا می کند. در عصری که اطلاعات و آبروی مردم را از حملات سایبری مختلف تا سرقت تلفن تهدید می کند. در نتیجه، علیرغم تسهیل فرآیندهای بانکی مانند افتتاح حساب، انجام تراکنش ها، دریافت گزارش های مالی و تبدیل آن به چند کلیک، نئوبانک ها مسئولیت مهم دیگری نیز بر عهده دارند و آن تامین امنیت حساب کاربران است. بلوبانک یکی از استارتاپ‌های پیشرو در بخش نئوبانکی ایران است که کار خود را از سال 1397 آغاز کرده و راهکارهای مختلفی را در اپلیکیشن خود برای ارتقای امنیت حساب بانکی و حفظ حریم خصوصی کاربران طراحی کرده است. اگر از کاربران این نئوبانک هستید، با مطالعه نکات زیر می توانید امنیت حساب خود را تا حد غیرقابل نفوذی ارتقا دهید.

رمز عبور ایمن

اولین قدم برای ایجاد یک سطح امن از امنیت در برنامه های مالی و بانکی مانند BlueBank، ایجاد یک رمز عبور قوی است. این فرآیند یکی از اولین کارهایی است که پس از نصب اپلیکیشن و افتتاح حساب انجام می دهید و آگاهی از چندین نکته در رابطه با آن ضروری است. اولین نکته این است که رمز عبور شما باید غیرقابل تصور باشد و در عین حال بتوانید آن را به خاطر بسپارید. رمز عبوری که برای ورود به برنامه Bluebank ایجاد می کنید باید حداقل دارای 8 کاراکتر، حروف بزرگ و کوچک انگلیسی و اعداد باشد. همچنین بهتر است از اختصارات استفاده کنید. نکته بعدی این است که به هیچ عنوان رمز عبور خود را در جایی یادداشت نکنید. اگر احساس می کنید که شخصی رمز عبور شما را پیدا کرده است، در اسرع وقت آن را تغییر دهید. با رعایت این نکات به ظاهر ساده، بسیاری از خطرات و خطرات احتمالی را از بین خواهید برد. اگر رمز عبور خود را فراموش کردید، از شما خواسته می شود که برای تایید هویت خود یک ویدیو ضبط و ارسال کنید. فیلم مورد بررسی قرار می گیرد و ضمن تایید هویت شما، هرگونه ظن ضبط اجباری یا موارد مشابه بررسی می شود. سپس یک رمز عبور یک بار مصرف به تلفن شما ارسال می شود تا مراحل ایجاد رمز عبور جدید را انجام دهید.

امنیت بیومتریک

مرحله بعدی که باعث افزایش سرعت ورود به برنامه و افزایش امنیت آن می شود، استفاده از اثر انگشت و تشخیص چهره (Face ID) است. برنامه Bluebank با قابلیت های بیومتریک گوشی هوشمند شما سازگار است و برای ایجاد آن نیازی به تنظیمات خاصی ندارید. این قابلیت می تواند تاثیر بسزایی در ورود امن و سریع شما به حساب بانکی شما داشته باشد و در ایجاد امنیت بیشتر برای حساب شما موثر باشد. اگر شما هم معتقدید که احتمال سوء استفاده از این قابلیت وجود دارد، می توانید به منوی تنظیمات در اپلیکیشن Bluebank رفته و آن را غیرفعال کنید.

کد تراکنش

کد تراکنش قابلیتی است که با ایجاد یک مرحله جدید در حین تراکنش ها امنیت را تامین می کند. به این ترتیب در وسط یک تراکنش مانند انتقال پول، صفحه ای باز می شود که می توانید این رمز را وارد کنید. کد تراکنش 4 رقمی است و توسط شما طراحی شده است. این راه حل با انجام چندین مرحله در فرآیند تراکنش، سطح امنیت را افزایش می دهد. برای فعال سازی کافیست به قسمت تنظیمات اپلیکیشن Bluebank رفته و «کد تراکنش» را فعال کنید.

مسدود کردن و تغییر رمز عبور

ممکن است زمانی پیش بیاید که کارت بانکی خود را گم کرده باشید یا ساعت ها به هیچ وجه در دسترس شما نباشد. برای جلوگیری از هرگونه خطر در این مواقع، اپلیکیشن Bluebank قابلیتی را طراحی کرده است که از طریق آن می توانید کارت بانکی خود را برای مدتی بی استفاده کرده و سپس با یافتن کارت بانکی خود آن را خاموش کنید تا بتوانید دوباره از کارت استفاده کنید. در دسترس قرار گرفت این عملکرد “مسدود موقت” نامیده می شود و می توانید آن را در بخش “کارت ها” برنامه پیدا کنید. تابع بعدی “تغییر اولین رمز عبور” نیز نامیده می شود و در همان قسمت از قسمت تنظیمات امنیتی موجود است. از طریق این قابلیت می توانید رمز اصلی چهار رقمی کارت خود را در هر زمان تغییر دهید و به این ترتیب امکان کلاهبرداری یا سوء استفاده از حساب و کارت خود را از بین ببرید.

سرویس پیامک/اعلان

یکی از مهم ترین موضوعاتی که می تواند در امنیت حساب بانکی موثر باشد، اطلاع رسانی سریع و فوری از تغییرات و اتفاقاتی است که در حساب بانکی رخ می دهد. در اپلیکیشن Bluebank این کار با ارسال پیامک و همچنین از طریق پیام در خود گوشی همراه انجام می شود. به این ترتیب هرگونه تغییر یا اتفاقی مانند ورود، برداشت یا واریز وجه، اشتباه وارد کردن رمز عبور و … از طریق پیامک به اطلاع شما خواهد رسید. علاوه بر این، این سرویس به صورت رایگان ارائه می شود. از دیگر مزیت های این سرویس می توان به یادآوری نقل و انتقالات خودکار آن از قبل نیز اشاره کرد که در صورت نیاز به تغییر یا حذف آن می توانید به راحتی این کار را انجام دهید. این اعلان را می توان به صورت اعلان نیز دریافت کرد و در تنظیمات اپلیکیشن می توانید آن را به نوتیفیکیشن تغییر دهید.

دستگاه من

در اپلیکیشن Bluebank در قسمت تنظیمات قسمت امنیت گزینه ای به نام «دستگاه های من» وجود دارد که محدوده دسترسی حساب شما را مشخص می کند. یعنی در این قسمت مشخص می شود که چه تعداد تلفن همراه یا دستگاه به حساب کاربری شما متصل است و از طریق این قسمت می توانید مجوز دستگاه های متصل را صادر یا لغو کنید. دانستن اینکه چند دستگاه به حساب شما متصل است در مدیریت بهتر حساب و امنیت آن بسیار موثر است. بنابراین با این قابلیت می توانید از تعداد دستگاه هایی که به حساب کاربری خود دسترسی دارند مطلع شوید و امکان ورود یا حضور هر دستگاه جدید یا ناشناس را از بین ببرید.

در پایان این نکته را فراموش نکنیم که مجهز بودن به آخرین نسخه اپلیکیشن و یا به روز بودن آن حائز اهمیت است و علاوه بر ارائه جدیدترین امکانات، در ایمن سازی اکانت موثر بوده و سیستم امنیتی اکانت آبی شما را در حفظ و نگهداری می کند. به روز ترین حالت است. امکان هرگونه نفوذ و حمله مجرمان سایبری را به حداقل می رساند.

هشدار! این مقاله صرفا جهت آشنایی شما با شرکت مهمان و اینکه وبسایت هیچ مسئولیتی در رابطه با آن نمی پذیرد منتشر شده است. اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید