کمک هزینه جدید برای خانواده های معترض پرداخت و مسدود شد



طبق گزارش سازمان هدفمندی کمک‌های بلاعوض، مرحله دیگری از کمک بلاعوض جدید 300 تا 400 هزار تومانی به حساب خانواده‌های معترض واریز شده است، اما تا زمان مشخص شدن نتیجه بررسی‌ها مسدود و برداشت نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، پرداخت این کمک هزینه در ماه گذشته، دولت روند پرداخت یارانه نقدی را به عنوان بخشی از طرح اصلاح نظام یارانه تغییر داد و در نیمه شب 18 اردیبهشت ماه مبلغ کمک هزینه جدیدی به حساب 72 میلیون سرپرست خانوار واریز شد. این یارانه برای فازهای 135 و 136 بود یعنی. اردیبهشت و خرداد و ۹ دهک پرداخت شد. هر نفر در سه دهک اول 400 هزار تومان و شش دهک دیگر برای هر پله 300 هزار تومان دریافت کردند. در این صورت حدود شش میلیون نفر در قالب دهک دهم از جمعیت 78 میلیونی که تا اردیبهشت امسال 45 هزار و 500 تومان یارانه دریافت کردند، حذف شدند. این غربالگری توسط وزارت رفاه انجام شد.

اما اعتراضات زیادی از سوی کسانی که یارانه آنها قطع شده بود وجود داشت. این افراد می توانند درخواست بررسی را در سیستم تعیین شده ارسال کنند. طولی نکشید که رئیس جمهور دستور رسیدگی فوری به اعتراضات را صادر کرد و مقرر شد یارانه اردیبهشت یا یارانه فاز 135 به حساب خانواده هایی که اعتراض خود را ثبت کرده اند اما «برداشت نشده» واریز شود. برای بررسی در این اتصال مرحله اول پرداخت 17 اردیبهشت برای کسانی که معترض بودند انجام شد.

سازمان هدفمندی کمک‌های بلاعوض اکنون اعلام کرده است که پرداخت کمک بلاعوض را به تعدادی دیگر از افرادی که تا اردیبهشت امسال دریافت کرده‌اند اما به عنوان دهک‌های پردرآمد از یارانه جدید حذف شده‌اند، پرداخت کرده است. اعتراض منتفی است ثبت شده تا زمانی که وضعیت آنها اصلاح نشود، برداشتی وجود نخواهد داشت و در صورتی که واجد شرایط دریافت کمک هزینه باشند، می توانند انصراف دهند.

خانوارهای معترض به استعمار زدایی و کاهش یارانه ها در ماه مه ممکن است همچنان به سیستم مراجعه کنند hemayat.mcls.gov.ir وزارت تعاون، کار و رفاه باید درخواست بررسی کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید