نتایج تحقیقات دادستانی فلسطین درباره شهادت خبرنگار الجزیره علنی شد.



دادستانی کل فلسطین با اعلام نتایج تحقیقات درباره شهادت خبرنگار شبکه الجزیره در بیت المقدس، حمله عمدی یک نظامی صهیونیست به وی را تایید کرد.

به گزارش ایسنا، اکرم الخطیب وزیر دادگستری فلسطین امروز (پنجشنبه) نتایج تحقیقات خود در خصوص شهادت شیرین ابوعقلی روزنامه نگار فلسطینی را اعلام کرد.

الخطیب گفت که نتایج تحقیقات را به محمود عباس، رهبر تشکیلات خودگردان فلسطین تحویل داده است.

وی از حمله عمدی یک نظامی صهیونیست به ابوعقله خبر داد.

الخطیب همچنین افزود: گلوله ای که شیرین ابوعقلی را به هلاکت رساند 5.56 میلی متر قطر داشت و نیروهای ناتو از آن استفاده کردند.

وی علت شهادت خود را شکستگی مغزی شهید شیرین ابوعقلی اعلام کرد.

دادستان فلسطین تأیید کرد که نیروهای رژیم اشغالگر بدون اطلاع قبلی مستقیماً به سمت حضور خبرنگاران در جنین از جمله شیرین شلیک کردند. ارتش رژیم خبرنگاران را به وضوح و مشخص دید و آنها نیز لباس های ویژه پوشیده و در مقابل نیروهای اشغالگر جنین حاضر شدند.

الخطیب همچنین تاکید کرد: ما اسناد و مدارکی داریم که تمامی اظهارات دولت رژیم اشغالگر را رد می کند.

وی گفت: طرف آمریکایی از بخشی از تحقیقات ما مطلع بود اما در تحقیقات دخالتی نکرد و این تحقیقات کاملاً فلسطینی و بدون دخالت خارجی بود.

شبکه الجزیره همچنین اعلام کرد که پس از مشخص شدن نتایج تحقیقات دادستانی فلسطین، پرونده قتل خبرنگار خود در فلسطین از عناصر صهیونیست را به دادستانی کل دادگاه کیفری بین المللی ارجاع خواهد داد.

این شبکه گزارش داد: ما یک ائتلاف حقوقی بین المللی متشکل از تیم حقوقی خود و کارشناسان بین المللی تشکیل داده ایم تا پرونده را بسته و به دادگاه کیفری بین المللی ارائه کنیم.

الجزیره همچنین اعلام کرد که این پرونده مربوط به بمباران دفتر شبکه الجزیره در نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی در ماه می 2021 است.

در 11 می، شبکه قطری الجزیره گزارش داد که شیرین ابوعقلی، خبرنگار این شبکه در حالی که حمله اسرائیل به اردوگاه جنین در کرانه شمال غربی را پوشش می داد، توسط ارتش اسرائیل کشته شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید