کشف کتیبه های پنهان روی صلیب قرن شانزدهم با استفاده از تصاویر تراهرتز


در سال 1843، باستان شناسان ابی Remiremont را کشف کردند کاوش لوران، فرانسه؛ صومعه ای که در قرن هفتم پس از میلاد تأسیس شد. رسم قرون وسطی این بود که متوفی را با بشقاب های صلیب شکل بریده شده از صفحات نازک سربی که روی سینه قرار می دادند، دفن می کردند. صلیب ها اغلب شامل دعاهای کتیبه شده بودند. با این حال، بسیاری از این کتیبه ها در قرن های اخیر به دلیل چند لایه زنگ غیرقابل خواندن شده اند.

طبق یک مقاله جدید در مجله بر اساس گزارش های علمی، یک تیم بین رشته ای از دانشمندان با موفقیت یکی از این صلیب ها را در تصویربرداری تراهرتز (THz) ترسیم کردند و کتیبه پنهان آن را آشکار کردند.

الکساندر لاکتا او در مورد جورجیا تک لورن در متز فرانسه گفت:

تلاش‌های ما ما را قادر ساخت که متنی را بخوانیم که شاید صدها سال زیر زنگ و خوردگی پنهان شده بود. واضح است که رویکردهایی که به چنین اطلاعاتی بدون آسیب رساندن به شی دسترسی پیدا می کنند، مورد توجه باستان شناسان است.

آرستچنیکا به نقل از محققان می نویسد: این روش همچنین برای مطالعه نقاشی های تاریخی، تشخیص سرطان پوست، اندازه گیری ضخامت رنگ خودروها و اطمینان از چسبندگی مناسب پوشش های تیغه های توربین مفید است.

در سال‌های اخیر، تعدادی از تکنیک‌های پیشرفته تصویربرداری غیرمخرب ثابت کرده‌اند که برای محققان حفظ آثار هنری و باستان‌شناسان بسیار مفید هستند. هر تکنیکی مزایا و معایب خود را دارد. به عنوان مثال، رادار نفوذ به زمین (امواج رادیویی) برای مکان یابی آثار مدفون بسیار عالی است. در حالی که به نظر می رسد لغزنده برای ایجاد نقشه هایی با وضوح بالا از مناطق سطح مفید است.

مادون قرمز همچنین برای آثار هنری خاصی که مواد آنها حاوی رنگدانه هایی هستند که نور بسیار مادون قرمز را منعکس می کنند مناسب است. نور ماوراء بنفش به لایه های رنگ نفوذ نمی کند. اما تشخیص لعاب ها و هر روتوشی که با رنگدانه های سفید حاوی روی و تیتانیوم انجام می شود ایده آل است.

بسیاری از فناوری‌های تصویربرداری اشعه ایکس برای آشکار کردن جزئیات جدید در آثار هنری استفاده می‌شوند. یکی از آنها پرتره معروف است آنتوان لاووازیه و همسرش در سال 1788م ژاک لوئیس دیویدنقاش نئوکلاسیک و بدنه مری رز، کشتی جنگی سفارشی هنری هشتم و در سال 1545 غرق شد، اظهار داشت.

به گفتی دیوید سیترین از Georgia Tech، تصویربرداری تراهرتز شکاف قابل توجهی از فرکانس های بین 100 گیگاهرتز و 10 تراهرتز را پر می کند. این تکنیک به محققان کمک می کند تا اطلاعات مفیدی را از اجسام بزرگ با سرعت بالا و هزینه کم استخراج کنند. حتی بهتر از آن، تابش تراهرتز می تواند بدون آسیب رساندن به جسم مورد عکس، به رنگ ها و لعاب ها نفوذ کند.

سیترین این تکنیک را با چگونگی شناسایی لایه‌های مختلف سنگ روی زمین توسط زلزله‌شناسان با انتشار تکانه‌های صوتی و سپس اندازه‌گیری پژواک پرش مقایسه می‌کند. تصویربرداری تراهرتز از پالس‌های با فرکانس بالا تابش الکترومغناطیسی استفاده می‌کند، تقریباً مانند اندازه‌گیری و بازتاب تابش تراهرتز از لایه‌های رنگی مختلف.

یکی از پروژه های Citrine به سال 2017 باز می گردد که با استفاده از اسکنرهای تراهرتز و پردازش داده ها، مدونای قرن هفدهمی را در لایه های نقاشی Preghiera بررسی می کند. نقاشی پایین آمد و اسکنر پالس های تراهرتز تشعشع را هر 200 میکرون در سراسر بوم ساطع کرد و انعکاس ها را برای تشخیص لایه هایی با ضخامت 100 تا 150 میکرون اندازه گیری کرد.

عکاسی تراهرتز از مدونا در پرگیرا

مقاله مرتبط:

این ترکیبی از فناوری تصویربرداری تراهرتز با پردازش سیگنال پیشرفته برای کاهش نویز (طراحی شده توسط Junliang Dong) بود که به گروه کمک کرد لایه هایی با ضخامت 20 میکرون را شناسایی کنند.

این یک نقطه عطف مهم است. زیرا اکثر نقاشی هایی که قبل از قرن هجدهم خلق شده اند دارای لایه های بسیار نازکی از رنگ هستند که مطالعه آنها را بسیار دشوار می کند. پیشرفت علم به محققان کمک می کند تا پنج لایه مختلف بوم اثر هنری را مطالعه کنند: لایه اتصال، لایه پایه امپراتوری، لایه پایه زیرین، نقاشی واقعی (لایه تصویر) و پوشش محافظ (جلی داده شده).

مدتی پس از دستیابی دانشمندان به این فناوری، خبر آن منتشر شد. به این دلیل، اورلئان واچرتمدیر موزه چارلز دو بروئر، یک croix d’absolution قرون وسطایی را زیر لایه های آسیب و زنگ زدگی برای آزمایشگاه سیترین در جورجیا تک ترتیب داد. به آنجا بروید و مدتی در آنجا بمانید به این امید که تیم او بتواند از این فناوری برای فاش کردن رازهای پشت حملات استفاده کند. “گفتی”

این نوع صلیب معمولا دارای کتیبه هایی از دعا یا اطلاعات مربوط به متوفی است. اعتقاد بر این است که هدف آنها پاکسازی شخص از گناه و تسهیل عبور او به بهشت ​​بود.

مقایسه کتیبه روی صلیب اصلی قبل از رفع خوردگی و دو مورد دیگر

داده‌های جمع‌آوری‌شده از اسکن اولیه، تصاویر خشن تولید می‌کنند که بسیار نویز هستند و جزئیات زیادی را نشان نمی‌دهند. اما بار دیگر، محققان موفق به یافتن راه حلی شدند. آنها داده ها را در فرکانس های مختلف برای بازیابی و بهبود تصویر پردازش کردند. این در نهایت کتیبه لاتین را نشان داد که با خط زیبای کارولینگی نوشته شده بود. واچرت گفت کلمات و عبارات کشف شده بخشی از Pater Noster هستند. شرورانه است دعای خداوند، که عیسی تعلیم داد.

مورخان همچنین توانسته اند زنگ زدگی و خوردگی را معکوس کرده و صلیب را تمیز کنند. تصاویر گرفته شده از صلیب خالص، جزئیات بیشتری را در مورد این کتیبه به محققان ارائه می دهد. این یک تکنیک عالی برای تصویربرداری از مصنوعات مبتنی بر سرب (مانند تابوت ها و پلاک های یادبود) است. “کاترین در این مورد گفت:

در این مثال خاص، ما توانستیم کار خود را دوباره ارزیابی کنیم. با این حال، تمام اجسام سربی را نمی توان با این روش تعمیر کرد. برخی از اشیاء بزرگ و برخی بیش از حد ظریف هستند. برخی نیز باید در جای خود بمانند. امیدواریم بتوانیم سایر اجسام سربی را که ممکن است اسرار پنهانی در طول خوردگی خود داشته باشند، مطالعه کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید