علت شکل گیری شرایط مثلثی و راه های پیشگیری


رابطه مثلثی همانطور که از نامش پیداست به این معنی است که شخص ثالثی وارد حریم خصوصی زوج می شود که نوعی خیانت است.

عدم آگاهی و ناتوانی یکی از همسران در رسیدگی به اختلافات زناشویی می تواند نفس زندگی را بگیرد و ورود شخص سوم به این رابطه باعث آسیب بیشتر به کانون خانواده به ویژه فرزندان می شود و در بیشتر موارد زمانی که رابطه آشکار می شود، زوج را به طلاق می کشاند.

رابطه مثلثی چگونه شکل می گیرد؟

گاهی اوقات یکی از زوجین به جای حل اختلاف ترجیح می دهد وارد یک رابطه موازی شده و به همسرش خیانت کند و کاستی های خود را در رابطه فعلی با شخص دیگری جبران کند.

به طور کلی وقتی زن و شوهری نمی توانند مشکلات خود را به تنهایی حل کنند و شناخت کافی از یکدیگر ندارند، به سراغ سوم شخص می روند.

اگر یکی از زوجین به این نتیجه رسید که حل مشکلات از توان او خارج است، برای رفع اختلافات و مشکلات زناشویی با شخص سومی وارد رابطه شوند یا با او مشورت و عزاداری کنند و او را همنشین بدانند. از مشکلات خودش، یک رابطه مثلثی می گیرد.

افزایش روابط اجتماعی، روابط کاری و گسترش شبکه های اجتماعی باعث شده است که زن یا مرد به راحتی دل خود را به روی شخص دیگری باز کند.

در ابتدا ممکن است هدف فرد صرفاً کاهش درد و آسودگی باشد، اما با ادامه این گفتگوها، ارتباط عاطفی بین دو نفر ایجاد می شود که می تواند دلخراش باشد و ازدواج را خراب کند. یک رابطه مثلثی برای حل مشکلات نه تنها مشکل را حل نمی کند، بلکه در بیشتر موارد منجر به خیانت عاطفی و در موارد عمیق تر به خیانت جنسی می شود.

پیامدهای یک رابطه مثلثی

بر اساس تجربیات و مشاهدات مشاوران در این زمینه، رابطه مثلثی هرگز به نتیجه مطلوب نمی رسد و معمولا زندگی زوجین را با عواقب جبران ناپذیری تغییر می دهد.

در یک رابطه مثلثی اعتیاد ایجاد کنید

یکی از مهم ترین عواملی که باعث اعتیاد بین دو نفر می شود، درد دل است. البته وقتی با شخص سوم شروع به احساس درد می کنید، احساسات عمیق خود را بیان می کنید و مشکلات خود را به صراحت بیان می کنید و شخص سوم برای کمک به شما، عمیقاً با شما احساس احساس می کند.

در چنین مواقعی اکثر افراد جایگاه واقعی خود را فراموش می کنند و درگیر احساسات بین خود می شوند و به یکدیگر وابسته می شوند.

این دلبستگی به شخص سوم به معنای طلاق عاطفی بین زوجین خواهد بود که به جای بهبود روابط زناشویی به وضعیت بدتری منجر می شود.

توصیه های شاخص

فردی که به عنوان شخص ثالث وارد یک رابطه شده است، اغلب تخصص کافی برای حفظ فاصله را ندارد و رابطه عاطفی یا مسائل مشاوره خانوادگی ندارد، ممکن است سوگیری جنسیتی داشته باشد یا شروع به توصیه های مورد علاقه خود به طرف مقابل کند. شعله های آتش برای افزایش شعله اختلاف بین زوجین.

خیانت عاطفی و خیانت جنسی

بدترین عواقب یک رابطه مثلثی خیانت است. وقتی شخص ثالثی از معایب، مزایا، خواسته‌ها، ترجیحات یا نگرانی‌های همسر آگاه باشد، می‌تواند با شناختی که دارد، طرف مقابل یا همسرش را به خود وابسته کند و زوجین را از یکدیگر و یکی از آنها دور کند. به خود وابسته بودن و در نتیجه چیزی جز خیانت و طلاق در پی ندارد.

از روابط مثلثی اجتناب کنید

مهم ترین کاری که می توانید برای جلوگیری از یک رابطه مثلثی انجام دهید این است که به جای آزار دادن دیگران، برای حل مسائل وقت بگذارید و با همسرتان صحبت کنید و خود را موظف بدانید که به درد آنها گوش دهید.

اگر مشکلی دارید که باعث بحث و جدل شده است، کمی مکث کنید و از همدیگر فاصله بگیرید تا خشمتان فروکش کند، به جوانب مشکل بیندیشید، علت آن را پیدا کنید و برای حل مشکل صحبتی صمیمانه داشته باشید. کنایه آمیز و مغرضانه باشید.

صبر کنید تا صحبت های همسرتان تمام شود، سپس صحبت کنید و از او بخواهید تا زمانی که صحبت را تمام کنید سکوت کند، سپس نظر خود را در مورد موضوع و نحوه حل آن در میان بگذارید.

اگر بعد از یکی دو گفتگو نتوانستید به یک نتیجه مشترک برسید، از یک جلسه مشاوره زوج درمانی استفاده کنید تا نظرات متخصص را در این زمینه بشنوید.

نگران مسائل خصوصی زندگیتان به دیگران اعتماد نکنید، این احتمال وجود دارد که ارتباط عاطفی بین شما و فردی که از او آسیب می بینید وجود داشته باشد.

به احتمال بسیار زیاد دلتنگی شما با یک دوست یا خویشاوند همجنس به او این فرصت را می دهد که به همسرتان نزدیک شود و نشان دهد که با شناختی که از داشته های شما به دست آورده نیمه گمشده است. گفت.

نقش همسر در جلوگیری از رابطه مثلثی

مهمترین عامل خیانت و ایجاد رابطه مثلثی، از بین رفتن صمیمیت بین زوجین و عدم احساس درد و اختصاص ندادن زمانی برای گفتگو در زندگی مشترک است. زندگی مشترک مانند یک درخت جوان است که نیاز به توجه و مراقبت روزانه دارد.

اگر احساس می کنید باید رابطه دیگری را شروع کنید، به این معنی است که نیازی دارید که در ازدواجتان برآورده نمی شود.

برای جلوگیری از صمیمیت بین خود، نیازها و خواسته های همسرتان را شناسایی کرده و در مورد آنها صحبت کنید.

سعی کنید مهارت های گفتگو و حل مسئله خود را تقویت کنید تا یاد بگیرید که او می تواند با آرامش صحبت کند و مشکلات را حل کند.

به رشد و پیشرفت هم زمان فکر کنید و کارها را با هم انجام دهید و به همسرتان نشان دهید که حضور و معنای او برای شما مهم است و نقش کلیدی در زندگی شما دارد.

اگر به صورت عملی و کلامی به همسرتان حس محبت بدهید و به او و افکار و فعالیت هایش احترام بگذارید، او به فکر رابطه خارج از ازدواج نخواهد بود.

مواظب خود باشید، در کار غرق نشوید، فعالیت های خانه و مسئولیت های فرزندان از جذابیت جسمی، اخلاقی و رفتاری شما می کاهد.

با همسرتان زبان مشترک داشته باشید، درباره تعبیر خود از خیانت، وفاداری و باهم بودن با همسرتان صحبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید