کتاب «آسیب شناسی امر به معروف و نهی از منکر» منتشر شد – اخبار دین ، ​​قرآن و اندیشه – اخبار فرهنگی تسنیم


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم ، کتاب «آسیب شناسی امر به معروف و نهی از منکر» نوشته مصطفی فرخی در 480 صفحه توسط موسسه کتاب بوستان منتشر شد. این یک کار تحقیقاتی میدانی ملموس در زمینه “آسیب شناسی امر به معروف و نهی از منکر” است. بیشتر مباحث در مطالعه حاضر بر پاسخ به شبهات در مورد اثربخشی این فرضیه متمرکز است.

به منظور دستیابی به راه حل های عینی ، نویسنده دلایل انزوای این پدیده در جامعه را بررسی کرده و ادامه داده است که رویکردها ، رفتارها ، اقدامات و حتی برخی جملات مردم را از این اقدام جمعی دور کرده است. همانطور که عقلانیت و خیرخواهی و نتایج اجرای منطقی آن در هاله ای از ابهام قرار دارد. پس از این آسیب شناسی ، نوبت احیای احکام امر به معروف و نهی از منکر است که نویسنده آن را با کمک تجربه شخصی و تحقیقات میدانی پیشنهاد کرده است.

ساختار اثر

این اثر در سه فصل تهیه و تنظیم شده است: فصل اول این کتاب که به مفاهیم و کلیات امر به معروف و نهی از منکر اختصاص دارد ، پس از معناشناسی به مقام امر به معروف و نهی از منکر می پردازد. در اسلام ، و سپس نظرات کارشناسان در مورد آسیب ها (عوامل فردی ، اجتماعی ، مذهبی ، فرهنگی ، اجرایی و حکمرانی) مورد بررسی قرار گرفته است.

پس از شناسایی مضرات امر به معروف و نهی از منکر (که به مدت پنج سال شناسایی شده بود) ، نویسنده از متخصصان خواست در مورد آنها تحقیق کنند. این پرسشنامه در اختیار 17 نفر از متخصصان برجسته دینی کشور که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر فعالیت علمی و عملی داشته اند قرار گرفت و همه صدمات را تأیید کردند.

فصل دوم این اثر به “مضرات امر به معروف و نهی از منکر و نقد عوامل و ریشه های آنها” می پردازد؛ در این فصل ، موضوع اصلی تحقیق مورد بررسی قرار می گیرد ، یعنی آسیب ها و موانعی که باعث شده است امر به معروف و نهی از منکر در جامعه محقق نشده یا به درستی اجرا نشود ؛ این آسیب ها در چهار گفتار به عنوان عوامل فردی ، فرهنگی ، اجرایی و سیاسی طبقه بندی می شوند. در هر یک از آنها ، پس از بیان آسیب ذکر شده و نقد و بررسی آنها ، راه حل حل آنها بیان شده و در پایان این فصل ، سه راه حل توضیح داده شده است.

«راهکارهای تحقق امر به معروف و نهی از منکر» عنوان فصل سوم این کتاب است. در این فصل ، مهمترین راهکارهای تحقق فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر به منظور دستیابی به مطلوب مورد بررسی قرار می گیرد. در واقع ، دو عنصر اساسی برای تحقق هرگونه کار فرهنگی در جامعه وجود دارد: یکی فرهنگ سازی و آگاهی بخشی است و دیگری ایجاد زمینه های مناسب و اساسی برای گسترش هدف مورد نظر ، که هر کدام دارای زیرمجموعه هایی نیز هستند. -دسته بندی ها.

علاقمندان به خرید آنلاین این کتاب از طریق آدرس اینترنتی موسسه بوستانکتاب به آدرس www.bustaneketab.com می توانند از 20٪ تخفیف در اثر یاد شده بهره مند شوند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید