حدیث | 4 پاداش ویژه برای تغذیه نیازمندان / نصیحت آخرالزمانی امام باقر (ع) در اهمیت شفقت – اخبار دین ، ​​قرآن و اندیشه – اخبار فرهنگی تسنیم


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم ، توجه به امور همنوعان و برآوردن نیازهای آنها یکی از ملزومات رفتاری هر فرد دارای وجدان است؛ ضرورت انجام این کار بیش از پیش احساس می شود ، به ویژه در شرایط کنونی که جامعه با چالش های اقتصادی روبرو است. متون روایی همدردی و همکاری را از نظر شدت بیماری یکی از مهمترین وظایف رفتاری شیعیان می دانند؛ به عنوان مثال ، رسول خدا صلی الله علیه و آله در پاداش کمک به همنوعان خود می فرماید: کسی که نیاز م aمن را برآورده کند ، مانند کسی است که به زندگی خدا خدمت می کند؛ ». (امالی شیخ طوسی ، ص 481 ، ح ​​1051)

امام باقر علیه السلام نیز تسلی را به عنوان یکی از مصادیق اعمال صالح در عصر غیبت ، به ویژه در آخرالزمان معرفی کرد. امام ذیل آیات سوره عصر فرمود: منظور از “وَأَلْعَصْرِ؛ قسم به عصر » عصر عزیمت راست است. در باره “نِنَّ اَلْإِنْسٰانَ لَفِي خُسْرٍ؛ او گفت: “در حقیقت ، انسان در حال زیان است.”آنها در بین دشمنان ما متحمل ضرر می شوند و معنای عمل صالح در بالاوَعَمِلُوا اَلصّٰالِحٰاتِ » ، شفقت و کمک به برادران مievingمن؛ العصر عصر القائم القائم. نِنَّ اَلْإِنْسٰانَ لَفِی خُسْرٍ ، یعنی: دشمنان ما. لاِلاَّ اَلَّذِینَ آمَنُوا ، یعنی: آیات ما. وَعَمِلُوا اَلصّٰالِحٰاتِ ، یعنی: بمواساه الإخوان(کمال الدین و همه برکات شیخ صدوق ، ج 2 ، ص 656)

اما یکی از مظاهر مهم دلداری ، تغذیه م theمنان است ، موضوعی که ما آن را در زندگینامه پیامبر و اهل بیت به وفور می خوانیم. امام صادق علیه السلام به عنوان پاداش این عمل می فرماید:مَنْ أَشْبَعَ مُؤْمِناً وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ»؛ یعنی هر که م belمنی را راضی کند ، بهشت ​​بر او واجب می شود ». و در روایتی دیگر فرمود: “اگر به مسلمانی غذا دهم ، برایم محبوبتر از غذا دادن به همه افراد یک افق است. راوی می گوید: گفتم:” افق چیست؟ گفت: صد هزار یا بیشتر. «لَأَنْ أُطْعِمَ رَجُلًا مِن الْمُسْلِمِينَ أَحَبُّ لِلَيَّ مِن أَنْ أُطْعِمَ أُفُقَا مِن أَقُبه »امام سجاد همچنین در روایتی درباره اهمیت اطعام م believersمنان فرمود:« هرکس م aمنی را در گرسنگی تغذیه کند ، خداوند میوه های بهشت ​​را بخورد ، و هرکه به مومن تشنه آب بدهد ، خداوند او را از شراب بهشت ​​بنوشاند. ؛ مَنْ أَطْعَمَ مُؤْمِناً مِنْ جْوٍ أَطْعَمَهُ اللَّهُ مِنْ فِمَارِ الْجَنَّةِ وَنَن سَقَى مُؤْمِناً مِنْ ظَمإٍ الإٍ موفقیتبه »همچنین رسول خدا صلی الله علیه و آله در روایتی دیگر فرمود:« هرکس در مواقعی که م ableمنی می خواهد شربت آب بنوشد ، خداوند به ازای هر شربت 70 هزار عمل نیک به او می دهد. اگر او نتواند در جایی که می تواند آب بنوشد. ” یعنی به سختی برای او تأمین می شود. من آبجو خود را به عنوان سیستم های آبیاری مومنا ، آب- Tah’s Yqdr on Sabin Drying Hsnh Bekele شربت و آب Fkanma Tq Sqah می نوشم به عنوان La Yqdr در مسابقه من اولد اسماعیلبه »(الکافی (اول – اسلامی) ، ج 2 ، ص 201)

از خلاصه این روایات و سایر روایات مشابه ، چنین برمی آید که خداوند پاداش و پاداش نیکو برای اطعام م believersمنان را هم در دنیا و هم در آخرت اعطا می کند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید