“پرواز تند” دفاع مقدس آسمانی شد + عکس – اخبار فرهنگ حماسه و مقاومت – اخبار فرهنگی تسنیم


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم ، “یدالله رستگارفر” در 25 اکتبر 1931 در خانواده ای کرد زبان در شهر کرمانشاه متولد شد و تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را با درجه ممتاز در کرمانشاه به پایان رساند. سپس وارد دانشکده افسری ارتش در تهران شد و پس از گذراندن دوره 3 ساله دانشکده افسری ؛ طبیعت بلند پروازانه او را به سمت نیروی هوایی ارتش سوق داد و پس از گذراندن دوره های خلبانی در ایران و آمریکا ، خلبان هواپیمای جنگنده F5E شد.

دفاع مقدس ، کرونا ،

خلبان جوان “یدالله رستگارفر” مراحل ارتقاء و ارتقاء درجه افسری را با توجه به شایستگی خود با موفقیت پشت سر گذاشت و با درجه سرتیپی به عنوان فرمانده پایگاه دوم شکاری نیروی هوایی تبریز منصوب شد.

این پایگاه در طول جنگ تحمیلی و تحت فرماندهی وی به دلیل ماموریت های رزمی موفق ، به عنوان پایگاه نمونه هوایی شناخته شد.

دفاع مقدس ، کرونا ،

دفاع مقدس ، کرونا ،

پس از پایان جنگ تحمیلی ، به دلیل نیاز عملیاتی ، به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران منتقل شد و پس از پرواز با انواع هواپیماها ، از ناوگان این شرکت به عنوان معلم خلبان منتخب بوئینگ 727 تجلیل شد. هواپیما

خلبان “یدالله رستگارفر” پس از بازنشستگی از شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ، به دعوت شرکت هواپیمایی آسمان به صورت قراردادی در لباس خلبان منتخب B727 توسط خطوط هوایی آسمان استخدام شد و آخرین پرواز آنها تهران-بندرعباس بود. تهران در روز تولد آنها ، که در 16 اکتبر 2017 برگزار شد و طبق قوانین جاری از اول نوامبر 2017 از هواپیمایی جدا شد.

سرتیپ خلبان “یدالله رستگارفر” در زمینه نظامی به عنوان فرمانده پایگاه دوم شکاری تبریز و در عرصه ملی به عنوان ناخدا و معلم خلبان منتخب B727 منشا خیر و کار بوده و همواره به ایران و به ویژه غرب کشور ، به ویژه استان کرمانشاه و منطقه هورامان. وی بیش از 50 سال در صنعت هوانوردی کشور خدمت کرده است و همیشه اسطوره نظم ، اخلاق ، ایدئولوژی و مردانگی ، مدیریت و محبوبیت بوده است.
حاصل زندگی پربار و سالم او دو پسر و یک دختر است.
حاج یدالله تیزپرواز روز دوشنبه ، 22 سپتامبر 1400 ، به دلیل پدیده اسرارآمیز کرونا ، به خواست خداوند متعال از جهان خداحافظی کرد.

دفاع مقدس ، کرونا ،

دفاع مقدس ، کرونا ،

دفاع مقدس ، کرونا ،

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید