پرداخت وام به زائران اربعین بدون مراجعه به بانک ها



به گزارش مالی آنلاین به نقل از ایرنا، سید احسان خاندوزی با اعلام این خبر گفت: در راستای پرداخت این وام پس از هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه، سازمان حج و زیارت، ستاد اربعین، پلیس گذرنامه و بانک ها. قریب سرپرست خانوار زائرانی که یارانه دریافت می کنند، پس از درخواست این تسهیلات در حج و زیارت (سماح)، در صورت خروج از مرزهای کشور، مبلغ این تسهیلات به صورت خودکار و بدون مراجعه به بانک ها به حساب یارانه آنها واریز می شود. پرداخت می شود و در اقساط یک ساله از کمک هزینه آنها کسر می شود.
وی افزود: زائرانی که سرپرست خانوار نیستند با موافقت سرپرست خانوار می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
خاندوزی خاطرنشان کرد: این تسهیلات ویژه هموطنانی است که به دلیل مشکلات مالی نتوانستند در پیاده روی اربعین حسینی شرکت کنند.
وزیر اقتصاد میزان این تسهیلات برای سرپرست خانوار را 3 میلیون تومان، سرپرست خانوار به همراه یکی از اعضای خانوار تحت پوشش خود را 4 میلیون تومان و سرپرست خانوار و 2 نفر یا بیشتر از اعضای خانواده را اعلام کرد. خانوار تحت پوشش وی 5 میلیون تومان.
وزیر اقتصاد و دارایی تاکید کرد: برای دریافت این تسهیلات مطلقا نیازی به مراجعه به بانک ها نیست و این تسهیلات در صورت ثبت درخواست در سامانه سماح به صورت خودکار در اختیار زائران قرار می گیرد و به حساب یارانه آنها واریز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید