ساده ترین راه برای تنظیم قند خون


به گزارش CNN، این حرکت و پیاده روی ممکن است یکی از دلایلی باشد که مطالعات نشان داده است رژیم غذایی مدیترانه ای می تواند خطر ابتلا به دیابت، کلسترول بالا، بیماری قلبی، سکته مغزی و برخی سرطان ها را کاهش دهد و در عین حال استخوان ها را تقویت کند، سلامت مغز را بهبود بخشد و از زوال عقل پیشگیری کند. . و افسردگی و کمک به کاهش وزن.

اکنون می توانید دلیل دیگری برای رفتن بعد از غذا اضافه کنید: می تواند قند خون شما را کاهش دهد.

مطالعه ای که امسال در Sports Medicine منتشر شد نشان می دهد که پیاده روی دو تا پنج دقیقه بعد از غذا می تواند این کار را انجام دهد. این مطالعه نشان می دهد که بیدار شدن بعد از غذا نیز می تواند کمک کند، اما نه به اندازه قرار دادن یک پا در مقابل پای دیگر.

ایستادن متناوب در طول روز و بعد از غذا 9.5 درصد بیشتر از نشستن طولانی مدت باعث کاهش گلوکز می شود. در این مطالعه مشخص شد که پیاده روی متناوب در طول روز باعث کاهش بیشتر گلوکز به میزان 17.01 درصد نسبت به افراد کم تحرک طولانی مدت می شود. این مطالعه نشان می دهد که اجتناب از نشستن طولانی مدت و در عوض افزایش استراحت های ایستاده و پیاده روی های سبک در طول روز برای سطح گلوکز مفید است.

این تحقیق که نتایج آن در ماه فوریه منتشر شد، هفت مطالعه را تجزیه و تحلیل کرد که تأثیر نشستن، ایستادن و راه رفتن را بر سطح انسولین و قند خون بدن مقایسه کردند. از شرکت کنندگان در این مطالعات خواسته شد دو تا پنج دقیقه هر 20 تا 30 دقیقه در طول روز بایستند یا راه بروند. در بین هفت مطالعه بررسی شده، کل زمان فعالیت در طول مشاهده تحرک افراد تقریباً بود. 28 دقیقه، با ایستادن و پیاده روی سبک بین 2 تا 5 دقیقه استراحت می کند.

تجزیه و تحلیل نشان داد که ایستادن برای قند خون بهتر از نشستن پشت میز یا دراز کشیدن روی مبل است، اما به کاهش انسولین در جریان خون کمکی نمی کند. اما این مطالعه نشان داد که اگر افراد پس از صرف غذا به پیاده روی کوتاهی بروند، سطح قند خون آنها به تدریج افزایش و کاهش می یابد و سطح انسولین آنها پایدارتر از ایستادن یا نشستن است.

به گفته متخصصان، برای بدن خوب است که از قند خون بالا خودداری کند زیرا افزایش شدید و کاهش سریع آن می تواند خطر ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی را افزایش دهد. مطالعات نشان داده است که سطح قند خون در عرض 60 تا 90 دقیقه پس از خوردن غذا افزایش می یابد، بنابراین بهتر است بلافاصله بعد از غذا حرکت کنید.

ورزش چگونه به تنظیم قند خون کمک می کند؟

ماهیچه ها برای عملکرد به گلوکز نیاز دارند. بنابراین، فعال بودن به حذف قند از جریان خون کمک می کند. آیا می خواهید از تلاش های خود برای کاهش قند خون بیشتر بهره ببرید؟ تحرک خود را افزایش دهید: 150 دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط ​​در هفته و دو روز فعالیت برای تقویت عضلات در هفته. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده اشاره می کند که افرادی که حدود 150 دقیقه در هفته فعالیت بدنی دارند، 33 درصد کمتر از افرادی که از نظر جسمی غیرفعال هستند، در معرض خطر مرگ قرار دارند.

این بدان معناست که اگر هر روز هفته فقط 21 دقیقه فعال باشید، خطر مرگ به هر دلیلی را تا یک سوم کاهش می دهید. این نتیجه ارزش تلاش و حرکت را دارد، درست است؟

دیدگاهتان را بنویسید