پاریس 12 خمپاره دیگر به اوکراین فرستاد


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع فرانسه روز سه شنبه اعلام کرد که پاریس 12 خمپاره دیگر «سیزار» را به اوکراین خواهد فرستاد.

همچنین وزارت دفاع فرانسه اعلام کرد که منعی برای پاریس در خصوص تحویل احتمالی هواپیماهای جنگی به اوکراین وجود ندارد.

رسانه های انگلیسی روز سه شنبه به نقل از نماینده نخست وزیر انگلیس نوشتند که ارسال جنگنده ها به اوکراین غیرعملی است و لندن به گفتگو درباره کمک به کی یف با متحدانش ادامه خواهد داد.

در حالی که اوکراین می خواهد تسلیحات بیشتری از غرب برای مقابله با روسیه دریافت کند، اولاف شولتز، نخست وزیر آلمان گفت که برلین جنگنده های خود را به اوکراین نخواهد فرستاد. اولاف شولتز در گفت و گو با روزنامه تاگوس اشپیگل درباره درخواست کی یف برای دریافت هواپیماهای جنگنده گفت: موضوع ارسال هواپیماهای جنگنده به اوکراین هرگز مطرح نمی شود.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه مخالفت خود را با ارسال جنگنده های اف 16 به اوکراین اعلام کرد.

بایدن در گفتگوی کوتاهی با خبرنگاران در کاخ سفید، در پاسخ به پرسش‌هایی درباره برنامه‌هایی برای کمک‌های نظامی بیشتر به کی‌یف گفت که ایالات متحده به اوکراین جت‌های جنگنده F-16 نمی‌دهد.

هفته گذشته بود که دولت آمریکا پس از بحث های طولانی اعلام کرد که 31 تانک آبرامز ام 1 را به اوکراین خواهد فرستاد. این کار با توافق دولت آلمان برای ارسال همزمان تانک های “لئوپارد 2” به کیف انجام شد.

پس از این اعلامیه ها بود که مقامات کی یف در ادامه اغراق های خود از غرب برای جنگ با روسیه، خواستار تحویل جنگنده ها، خودروهای زرهی و تانک های بیشتری به اوکراین شدند.

نیروی هوایی اوکراین ناوگانی از جنگنده های قدیمی دارد که بیش از 31 سال پیش از خط مونتاژ خارج شدند. این هواپیماهای جنگی برای رهگیری و حمله به مواضع روسیه استفاده می شوند.

انتهای پیام/.




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دیدگاهتان را بنویسید