همه چیز در مورد انتظارات و انتظارات مادی در ازدواج


انتظارات مادی در ازدواج یکی از مهم ترین گزینه ها برای انتخاب و ازدواج است. از آنجایی که هزینه های یک زن همیشه دو برابر یک مرد است، هنگام ازدواج باید این نکته و توانایی تامین هزینه های زندگی اعم از اجاره، غذا و رفاه نسبی را در نظر بگیرید.

معمولاً جوانانی که می خواهند در سنین پایین ازدواج کنند، باید از پدر حمایت مالی داشته باشند تا بتوانند مخارج زندگی خود را تامین کنند.

یکی از بزرگترین مشکلات زوجین این است که بدون توجه به یکی از ارکان اصلی زندگی یعنی مادیات ازدواج می کنند و هیچ برنامه ای برای بهبود وضعیت مالی خود ندارند.

خانواده هایی که معتقدند با کم می توان زندگی را شروع کرد و اخلاق و محبت مهم است، باید بدانند که بسیاری از افراد توانایی و ثروتی برای رشد ندارند و هدفشان از ازدواج این است که نان آور خانواده برای همیشه باشند.

کمبود امکانات مادی بعد از ازدواج در سطح خانواده سابق به ویژه خانواده دختر به مرور زمان اخلاق و محبت را از بین می برد و رابطه فرزند شما را از خشم، ناامیدی، سردرگمی، پرخاشگری و بی احترامی اشباع می کند.

عشق و فداکاری چسب رابطه است، صبر، مهارت، سیاست و مادیات ارکانی است که ساختار خانواده را نگه می دارد و فقدان هر یک از آنها، ساختار خانواده را محکوم به فروپاشی می کند.

انتظارات مادی در ازدواج، انتظارات مالی جوانان از ازدواج، مبنای اساسی ازدواج

مزایا و معایب انتظارات مالی در ازدواج

انتظارات مادی در ازدواج خوب یا بد است

همیشه به ما گفته اند که مادی گرایی، به خصوص در یک رابطه عاطفی، یک ویژگی نفرین شده است. برخی از ما آنقدر انتقادهایی در این زمینه شنیده ایم که می ترسیم قبل از ازدواج سوال بپرسیم یا انتظارات خود را بیان کنیم، می ترسیم اگر از توقعات مادی در ازدواج صحبت کنیم، خواستگاران به ما برچسب پول دوستی بزنند و ما را رها کنند. .

اما آیا واقعا داشتن انتظارات مادی در یک رابطه عاطفی اشتباه است؟ آیا داشتن توقعات مادی به معنای مادی گرایی است و آرزوی مذموم محسوب می شود؟

قبل از پاسخ به این سؤالات، باید ببینیم که چیزهای مادی چه نقشی در یک رابطه عاطفی دارند. مهم ترین سوالی که در این زمینه باید از خود بپرسیم این است که آیا می توان تنها با عشق و محبت و صمیمیت زندگی زناشویی را حفظ کرد و احساس خوشبختی کرد؟

آیا می توانید با خودتان تصور کنید که فقط شب ها پول کافی برای غذا خوردن دارید، اما از صبح تا شب همسرتان را دوست دارید و همسرتان برای رفع نیازهای مالی دیگرش از خانواده اش پول می گیرد و همچنان احساس خوشبختی می کند؟

اگر منابع مالی به اندازه نیازهای فرد وجود نداشته باشد، معمولاً احساس خوبی نسبت به زندگی نخواهد داشت و پس از مدتی حتی توانایی عشق ورزیدن را از دست می دهد. در هر خانواده ای نیازهای مادی ریز و درشت خاصی وجود دارد و مسئولیت رفع این نیازها بر عهده مرد یا زن و مرد با هم است.

اگرچه فداکاری، عشق، احترام، همکاری و فداکاری چسبی است که اعضای یک خانواده را در کنار هم نگه می دارد، اما خانواده می تواند با تغذیه بنیان مالی که در نهاد خانواده جریان دارد، شکوفا و شکوفا شود، در حقیقت پول و مادی پایه و اساس است. ثبات و رشد خانواده

اگر بنیان اقتصادی خانواده ضعیف باشد، طبیعتاً استحکام خانواده نیز سست می‌شود و هر چقدر هم که مردم را با عشق به هم پیوند دهیم، باز هم می‌توانند با طوفان‌های زندگی که خانواده را تحت فشار مالی قرار می‌دهند، از هم بپاشند. . اعضا. مثل گلی که در خاک کم عمق ریشه می زند و طوفان از ریشه کنده می شود.

البته برعکس این مورد نیز می تواند باشد، پول زیاد و بادهای دم و خارج از عرف مثل باتلاقی که آب زیادی به ریشه می رساند در نهایت باعث خشک شدن ریشه خانواده می شود.

وقتی می خواهیم زندگی مشترکی را شروع کنیم باید به حداقل نیازهای زندگی خود با توجه به هر یک از طرفین در طبقه اقتصادی خود توجه کنیم و اگر اختلاف طبقه اقتصادی خیلی زیاد باشد و یکی از زوجین باشد. کمتر از سطح رفاه اگر اولی تسلیم شود و بپذیرد برای مدتی کمتر از آنچه به آن عادت کرده است دریافت کند، باید برنامه ای برای بازگرداندن خانواده به سطح رفاه قبلی وجود داشته باشد.

به عنوان مثال، تجربه نشان داده است که زنی که وارد زندگی مشترک با مردی از طبقه پایین رفاه می شود، در طول ازدواج خود گرفتار طوفان های شدیدی می شود که منجر به طلاق عاطفی یا طلاق رسمی می شود. تنها راهی که این طلاق عاطفی یا رسمی در این ازدواج ها نمی تواند اتفاق بیفتد این است که باید ارزیابی دقیقی از رشد درآمد یکدیگر داشته باشند و برای رسیدن به سطح رفاه خانواده دختر برنامه ریزی داشته باشند.

اگر این برنامه به درستی و با توجه به پتانسیل طرفین قبل از ازدواج تنظیم نشود، دیر یا زود این دختران جوان عاشق که حاضرند حتی در یک چادر با عشقشان زندگی کنند، نمی توانند زندگی کنند. یک زندگی بسیار موفق بعد از مدتی دوباره در جیب والدینشان آویزان می شوند.

دختری که درگیر و داغ عاشق است در ابتدا تصور می کند که می تواند چای عشق بنوشد و نان عشق بخورد و روی تخت زیر چادر لباس عشق بپوشد اما به مرور زمان امیدش به بازگشت به خانه است. سطح رفاه در خانواده پدرش کمتر و کمتر در نتیجه ناامیدتر و ناامیدتر می شود.

انتظارات مالی مرد از همسرش، توقعات مادی زن از مرد، توقعات مادی بالا در ازدواج

انتظارات مالی جوانان از ازدواج

مردی که بعد از ازدواج قادر به رشد نیست، باعث می شود هر روز خشم پنهانی که نسبت به او وجود دارد در همسرش که از سطح مالی بالاتری برخوردار است بیشتر شود و هر روز احساس درماندگی و عصبانیت و نارضایتی و عقب ماندن از سایر اعضای خانواده، عشق و محبت داشته باشد. عشق را از دلش می ریزد

قبل از ازدواج، اگر با اختلاف مالی زیادی روبرو هستید، ارزیابی دقیقی از پتانسیل رشد دو نفر برای ازدواج انجام دهید.

حداقل باید دید درستی داشته باشید و اگر چشمتان به استاندارد مالی بهتری دوخته شده است و می خواهید به آن سطح برسید یا در حال حاضر در آن سطح هستید، چقدر در خود انگیزه و استعداد رشد برای رسیدن به سطح مالی مورد انتظار می بینید. مرحله؟

داشتن امید کاذب یکی از دلایلی است که می تواند باعث ایجاد تنش های زیادی بعد از ازدواج شود. در حالی که می‌توانیم به درستی قدرت و سرعتی را که می‌توانید به سمت سطح مالی مورد انتظار ما حرکت کنید، شناسایی کرده و بدانیم، باید به یاد داشته باشیم که برای هر دوی ما به یک نقشه راه قابل اجرا نیاز داریم.

دیدگاهتان را بنویسید