استفاده از ارز دیجیتال در تجارت بین المللی با روسیه



مالی آنلاین – حسین عسکری; ایوان چبسکوف، رئیس بخش سیاست های مالی وزارت دارایی، در میزگردی که توسط اتاق بازرگانی بین المللی روسیه در مسکو در روز دوشنبه برگزار شد، گفت: این لایحه زیرساخت های محلی را برای تسویه حساب ها و مقررات استخراج ارزهای دیجیتال فراهم می کند. باعث تقویت شرکت ها می شود.

اینترفاکس به نقل از چبسکوف گفت:

هنوز مشخص نیست که چگونه ارزهای رمزنگاری شده تنظیم می شوند، اما باید به شرکت ها اجازه دهیم که با ارزهای رمزنگاری شده پرداخت کنند، اما در رابطه با چه ارزهایی و چگونه استفاده خواهند شد و با کدام کشورها کار خواهند کرد. این را به کارآفرینان واگذار می کنیم.

در 13 سپتامبر، میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه، به وزارت دارایی، بانک مرکزی، خدمات مالیاتی، آژانس مبارزه با پولشویی Rosfin و سرویس امنیتی FSB دستور داد تا در مورد قوانین انتشار و گردش ارزهای دیجیتال تا دسامبر به توافق برسند. 19.

استخراج و استفاده از ارز دیجیتال در تسویه حساب های بین المللی ربطی به دستور نخست وزیر روسیه ندارد.

چبسکوف گفت که در پاسخ به این دستور، وزارت دارایی و بانک مرکزی بحث های جدیدی را در مورد تنظیم ارزهای دیجیتال آغاز کرده اند و در حال حاضر چندین متن برای این لایحه وجود دارد.

قانونگذار روسی می گوید صرافی های مسکو پایگاه خوبی برای تجارت کریپتو هستند

وزارت دارایی و بانک مرکزی مدت‌هاست که بر سر جایگاه مناسب ارزهای دیجیتال در اقتصاد روسیه با هم اختلاف دارند و بانک مرکزی در ابتدا به شدت با استفاده از ارز دیجیتال برای پرداخت مخالفت کرد. با این حال، موقعیت این بانک از زمانی که تحریم ها در فوریه و پس از حمله روسیه به اوکراین اعمال شد، به آرامی از بین رفته است.

اعلامیه ای در 5 سپتامبر نشان داد که بانک مرکزی ممکن است پس از بررسی طولانی مدت، آماده استفاده از این ارز دیجیتال در تجارت بین المللی باشد.

پس از اینکه ایران از ارزهای دیجیتال برای پرداخت های بین المللی استفاده کرد، میشوستین گفت که روسیه نیز به دنبال استفاده از ارز دیجیتال برای پرداخت های بین المللی است.

دیدگاهتان را بنویسید