هر بازمانده 10 میلیون تومان سهام دریافت می کند



در حالی که رسیدگی به بازماندگان سهام عدالت در مرحله نهایی خود قرار دارد، وزیر اقتصاد در آخرین اظهارات خود مبلغی را حدود 10 میلیون تومان در هر واحد محاسبه کرده است. بازمانده

به گزارش ایسنا، با انتشار این سهام در اردیبهشت 1397 و ارزش بالای این سهام در این روزها، بحث درباره باقی مانده سهام داغ شد و صدای اعتراض مردمی را که خود را مستحق دریافت این سهام می دانستند، درآورد. مشمول.

به هر حال دولت دوازدهم زمانی کار خود را تمام کرد که اعلام شد پرونده ثبت سهام بسته شده و امکان پذیرش پرونده جدید وجود ندارد. با این حال برخی نمایندگان همچنان وعده اعطای سهام عدالت به بازماندگان را دادند و آمارهای مختلفی از بازماندگان ارائه شد و در نهایت زمزمه های یک جامعه آماری 20 میلیونی نیز به گوش رسید. البته این آمار هیچ گاه از سوی هیچ مسئولی تایید نشد تا اینکه نمایندگان شورای اسلامی در لایحه بودجه 1401 راهکاری را برای تعیین تخصیص باقی مانده سهام عدالت در سال 1401 مشخص کردند.

بر اساس مصوبه مجلس، دولت مکلف شد باقیمانده سهام دولت یا شرکت‌های دولتی را در شرکت‌های قابل واگذاری در هر بازار موضوع گروه‌های (1) و (2) ماده (2) واگذار کند. ) در قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم. (44) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مصوب 25 خرداد 1386 و اصلاحات و الحاقات بعدی آن در خصوص واگذاری سهام عدالت به بقیه مشمولان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) مشمولان سازمان بهزیستی کشور. و کلیه افرادی که دریافت نکرده اند قانون سهامداری را دریافت کرده اند.

حسین قربان زاده، رئیس سازمان خصوصی سازی به ایسنا گفت: این موضوع از ابتدای سال جاری تا چندی پیش در دست بررسی بود. اعلام کرد بر این اساس افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و ایثارگران فاقد سهام عدالت جزء بازماندگان سهام عدالت مرحله اول محسوب می شوند. البته اگرچه این جمعیت حدود سه میلیون و 500 هزار نفر تعیین شده است اما هنوز منابع در نظر گرفته شده برای سبد این افراد به صورت رسمی اعلام نشده است. اما دیروز برای اولین بار وزیر دارایی میزان سهامی که قرار است به بازماندگان داده شود را اعلام کرد.

به عنوان یک خانه دار گفت سرمایه سهام عدالت 10 میلیون تومان به ازای هر شخص تایید شد و منابع آن مشخص شد و این پرونده در انتظار تایید مجلس است. در صورت عدم مشاهده مشکل طی ماه های آینده به صورت رسمی اعلام و اجرا خواهد شد.

البته همه این سوالات در حالی مطرح می شود که آزادسازی سهام عدالت آنطور که انتظار می رفت موفقیت آمیز نبود و به یکی از عوامل افت بازار در سال های 2018 و 2019 تبدیل شد، زیرا ارزش بالای آن باعث شد تا ذینفعان سهام خود را بفروشند و فشار فروش را افزایش دهند. بر این اساس حدود دو سال است که امکان فروش آن برای هیچ یک از مشمولان وجود ندارد اما سود سالانه این سهام حفظ شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید