دستگاه قضایی نیازمند کار جهادی است



ایسنا/ کرمان دادستان کل کشور گفت: دستگاه قضایی نیازمند کار جهادی است و با وجود مشکلات موجود از جمله کمبود نیروی انسانی، کمبود فضای فیزیکی و… باید تلاش کنیم تا ماموریت های خود را جهادگونه انجام دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری بعدازظهر ششم مهرماه در دیدار با اعضای شورای قضایی و قضات در شهرستان کرمان با اشاره به اینکه اگر انسان هدف خود را خداوند قرار دهد خداوند متعال می شود. به تناسب خلوص نیت و نکات ظریفی که در گوشه و کنار ذهن است، دل و دل انسان متوجه او می شود.

وی با اشاره به اینکه اگر از ظلم ظالم حمایت کنیم و از حقوق مظلوم دفاع نکنیم ضررهای دنیوی و اخروی داریم، گفت: باید خود را همیشه در پیشگاه خداوند بدانیم و متوجه باشیم که ناظر صالح. او مراقب ماست.

دادستان کل کشور گفت: کشور با تحریم و دشمنی خائنان مواجه است زیرا آنها ایران مقتدر نمی خواهند و ایران ذلیل شده می خواهند و برای اینکه ایران تحقیر نشود باید مقاومت کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، وی گفت: مسئولیت کار در دادگستری سنگین است و در این عرصه باید برای رضای خداوند تلاش کرد.

منتظری از زحمات قضات در دستگاه قضایی استان کرمان تقدیر کرد و ادامه داد: امیدوارم در اجرای عدالت و مسیر پر خطری که طی کرده اید موفق و موید باشید.

رئیس کل دادگستری استان کرمان همچنین کمبود پرسنل قضایی را مهم ترین مشکل دستگاه قضایی در سراسر استان برشمرد و ادامه داد: در حال حاضر میانگین ارجاع پرونده به هر قاضی در ماه 127 پرونده است که نشان از کمبود پرونده های اداری دارد. کارکنان دستگاه قضایی استان کرمان. .

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی افزود: کرمان به عنوان بزرگ ترین استان کشور دارای 32 حوزه قضایی است که از این تعداد 16 حوزه در قالب دادگاه های ناحیه و 16 حوزه در قالب دادگاه در استان فعال هستند.

وی با اشاره به فعالیت 391 قاضی در استان کرمان گفت: در شش ماهه امسال 296 هزار و 677 پرونده در استان کرمان وارد دستگاه قضایی شده که نسبت به مدت مشابه قبل دو و نیم درصد افزایش داشته است. سال سال

نماینده ارشد قوه قضائیه در استان کرمان تصریح کرد: در شش ماهه امسال 289 هزار و 162 پرونده با تلاش کادر قضایی و اداری مختومه شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از سه درصد افزایش داشته است. و میانگین رسیدگی در دادگستری استان 97.47 درصد است.

وی یادآور شد: میانگین زمان رسیدگی به پرونده در دادگستری استان 85 روز و درصد تشکیل پرونده الکترونیکی 93 درصد است.

حمیدی با اشاره به اینکه میزان رسیدگی به پرونده در محاکم 99 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7 درصد افزایش داشته است، تاکید کرد: میزان رسیدگی به پرونده در محاکم و تجدیدنظر 96 درصد است. 101 درصد است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان یادآور شد: در 6 ماهه امسال بیش از 2 هزار رای جایگزین حبس صادر شده است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه بیت الزهرا (سلام الله علیها) به دلیل همراهی با سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، یکی از اماکن مقدس فرهنگی شهر کرمان است، خاطرنشان کرد: و تاکید کرد: ما همواره سعی می کنیم معنویت این موضوع را درک کنیم، می توان از فضا در برنامه های مختلف در دستگاه قضایی استفاده کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید