نفت داره پایین میاد



به گزارش رویترز، با وجود تداوم کمبود نفت در بازار به دلیل تولید پایین اوپک، ناآرامی در لیبی و تحریم های روسیه، ترس از رکود اقتصادی جهانی باعث شد قیمت نفت در اولین ساعات معاملات روز دوشنبه در آسیا کاهش یابد.

به گزارش مالی آنلاین به نقل از تسنیم، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز در دریای شمال با 24 سنت معادل 0.22 درصد کاهش به 111 دلار و 39 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 27 سنت کاهش یا 0.25 درصد به قیمت 108 دلار و 16 سنت معامله شد.

در شرایطی که نگرانی از رکود اقتصادی در دو هفته اخیر همه بازارها را فراگرفته است، نگرانی ها در مورد عرضه نفت همچنان ادامه دارد و از کاهش شدید قیمت آن جلوگیری می کند.

تولید 10 کشور اوپک در ژوئن 100 هزار بشکه در روز کاهش یافت و به 28.52 میلیون بشکه در روز رسید که بسیار کمتر از افزایش 275 هزار بشکه ای در روز که وعده داده بودند.

کاهش تولید در نیجریه و لیبی باعث ناکارآمدی افزایش تولید در عربستان سعودی و سایر تولیدکنندگان بزرگ شده است و تشدید ناآرامی های سیاسی در لیبی باعث کاهش بیشتر تولید نفت این کشور شده است.

به این ترتیب، اوپک احتمالا هنوز نمی تواند به سهمیه تولید خود در این ماه برسد. صادرات نفت لیبی بین 365 تا 409 هزار بشکه در روز کاهش یافته است که حدود 865 هزار بشکه در روز کمتر از حد معمول است.

اعتصاب برنامه ریزی شده کارگران نفت و گاز نروژ بر عرضه نفت به بازار جهانی نیز تأثیر گذاشته است. این اعتصاب احتمالاً تولید نفت و میعانات گازی کشور را 130 هزار بشکه در روز کاهش می دهد.

در همین حال برخی منابع پالایشگاهی از احتمال افزایش قیمت رسمی نفت خام سبک عربی 2 دلار و 40 سنت در هر تن خبر داده اند. بشکه

منبع:
تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید