برای کاهش اسید معده چه بخوریم؟


اثربخشی درمان های خانگی مختلف برای تسکین سوزش سر دل از فردی به فرد دیگر متفاوت است. درمان های خانگی برای تسکین سوزش سر دل که به عنوان رفلاکس اسید نیز شناخته می شود، عبارتند از:

سرکه سیب

سرکه سیب برای برخی افراد موثر است، اما برای برخی دیگر فقط علائم را بدتر می کند. مصرف مقدار کمی (حدود یک قاشق چایخوری) سرکه سیب فرآوری نشده مخلوط با آب می تواند سطح اسید معده را کاهش دهد. اما هیچ مدرک علمی برای اثبات این ادعاها وجود ندارد.

سرکه سیب برای رفلاکس اسید بی خطر است به شرطی که از آن به مقدار کم استفاده کنید و سرکه رقیق شده باشد.

پروبیوتیک ها

روزر می‌گوید: من پروبیوتیک‌ها را برای انواع مشکلات گوارشی – مانند اسهال، نفخ و گاز – توصیه می‌کنم، اما معمولاً آنها را برای رفلاکس اسید توصیه نمی‌کنم. او هشدار می دهد که خرید پروبیوتیک ها از یک تولید کننده قابل اعتماد مکمل ها مهم است. شما باید مطمئن باشید که محصولی با کیفیت دریافت می کنید.

پروبیوتیک ها را فقط تا زمانی که از یک شرکت معتبر خریداری شده اند برای تسکین سوزش معده امتحان کنید.

آدامس

یک مطالعه کوچک نشان داد که جویدن آدامس بدون قند به مدت 30 دقیقه بعد از ناهار یا شام می تواند سطح اسید را در مری کاهش دهد. اما برای برخی از افراد، جویدن آدامس نعناع می تواند علائم را بدتر کند.

جویدن آدامس بعد از غذا ضرری ندارد. اگر نمی توانید طعم نعناع را تحمل کنید، می توانید از آنها اجتناب کنید.

آب آلوئه ورا

ژل برگ آلوئه ورا برای تسکین آفتاب سوختگی شناخته شده است – اما در مورد سوزش سر دل چطور؟ برخی از افراد برای کاهش اسید معده و تسکین سوزش آن، آب آلوئه ورا را به صورت خوراکی مصرف می کنند. با این حال، هیچ تحقیقی وجود ندارد که نشان دهد آلوئه ورا به درمان سوزش سر دل کمک می کند.

آب آلوئه ورا را تا زمانی که آن را از یک منبع معتبر خریداری می کنید، امتحان کنید تا مطمئن شوید که محصولی تمیز و ایمن دریافت می کنید.

موز

موز میوه ای بی مزه و کم اسید است که بیشتر افراد آن را برای دستگاه گوارش مناسب می دانند. روسر می‌گوید ویتامین‌های موجود در موز به جلوگیری از اسپاسم گوارشی کمک می‌کنند، اما از سوی دیگر، مشخص نیست که آیا می‌توانند بر برگشت اسید تأثیر بگذارند یا خیر.

اگر هیچ چیز دیگری نباشد، موز یک میان وعده خوب برای اکثر مردم است. آزمایش اینکه آیا موز به علائم سوزش سر دل کمک می کند یا خیر، ممکن است ضرری نداشته باشد.

نعناع

گل سرخ می گوید: نعناع معده را آرام می کند. ممکن است پس از مصرف آن احساس بهتری داشته باشید. اما نعناع همچنین می تواند علائم بازگشت اسید را در برخی افراد افزایش دهد زیرا می تواند عضله را شل کند و از برگشت مایعات به مری جلوگیری کند.

نکته: مفید بودن یا نبودن نعناع به خود فرد بستگی دارد. می توانید چای نعناع بنوشید یا قرص نعناع مصرف کنید. اگر این دارو بازگشت اسید شما را افزایش می دهد، زنجبیل را امتحان کنید.

زنجبیل تسکین دهنده است و ورم معده را کاهش می دهد. نعناع و زنجبیل نیز می توانند در برابر اسهال، نفخ و گاز مفید باشند. با محبوبیت روغن‌های ضروری، برخی به فکر استفاده از اسانس نعناع یا زنجبیل به عنوان یک کمک هضم هستند. قبل از مصرف خوراکی یا موضعی روغن های ضروری با پزشک خود مشورت کنید. روغن های ضروری می توانند با داروها تداخل داشته باشند. واکنش بدن هر فردی به این روغن های ضروری متفاوت است.

دیدگاهتان را بنویسید