معرفی چری تیگو 8 پرومکس، یک شاسی بلند چینی دو چرخ متحرک


شرکت خودروسازی چری یکی از جوان ترین خودروسازان چین است که به دلیل عمر کوتاه خود محصولات قابل توجهی را به بازار خودروی جهان عرضه کرده و در حال حاضر در برخی از کشورهای در حال توسعه دارای کارخانه و نمایندگی فروش است. در میان خودروهای چینی که در بازار ایران به فروش رسیده است، چری سهم قابل توجهی دارد.

یکی از محبوب ترین محصولات چری تیگو 8 می باشد که در ادامه این مطلب به بررسی و معرفی چری تیگو 8 پرومکس می پردازیم.

این خودرو واقعاً نشان دهنده پیشرفت چین در دهه اخیر در صنعت خودرو است. تیگو 8 پرو مکس اولین خودروی چری است که پس از 6 سال به سیستم چهار چرخ متحرک مجهز شده است.

چری تیگو 8 پرومکس در اواخر سال 2021 در چین معرفی شد. این خودرو از موتور 2 لیتری TGDI مجهز به سیستم تزریق مستقیم سوخت بهره می برد. قدرت این موتور برای محصولات بازار چین و سایر کشورها متفاوت است. به گفته چری، این خودرو در مدل طراحی شده برای بازار چین، 254 اسب بخار قدرت و 390 نیوتن متر گشتاور ارائه می کند. اما در تست های صادراتی این اعداد به ترتیب 197 و 375 است که این نیرو به وسیله گیربکس هفت سرعته دوکلاچه و چهار چرخ محرک با کلاچ بورگ وارنر در محور عقب به چرخ ها منتقل می شود.

تیگو 8 پرومکس از نظر طراحی نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد. تیگو 8 پرو مکس همه چیزهایی را دارد که یک کراس اوور عالی برای جذابیت نیاز دارد. همین رویه در نسخه پرومکس نیز ادامه یافته است. تفاوت نسخه پرو و ​​پرومکس این خودرو به افزایش ابعاد جلوپنجره با لبه بزرگتر، سپر جدید، گرافیک متفاوت برای چراغ های جلو و عقب و چهار خروجی اگزوز خلاصه می شود.

تیگو 8 پرومکس یکی از محصولات لوکس چری است و باید منتظر ماند و دید با چه قیمت و مشخصاتی در بازار ایران عرضه می شود. قیمت این خودرو هم اکنون در بازارهای خاورمیانه 30 هزار دلار است و احتمالا حدود 2 میلیارد تومان برای ایران تمام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید