ناگفته های اواخر عرشا اقدسی – اخبار سینما و تئاتر – اخبار فرهنگی تسنیم


به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم ، “امیر میرخورلی” ، یکی از اعضای تیم بدلکاران 13 نفره و دوست نزدیک این بدلکار ایرانی ، در مورد حضور “ارشا” در بیروت اظهار داشت: قرار بود آرشا را بردارم سفر به لبنان با 3 بدلکار دیگر بگذارید بگوییم که به دلایلی ، مسئولان پروژه فیلم تعداد بدلکاران را کاهش دادند و حتی حضور در آخرین لحظه من لغو شد. در واقع باید گفت که کاهش تعداد بدلکاران توسط سرپرست تیم بدلکاری پروژه لبنان انجام شد.

وی در مورد این حادثه گفت: تمام صحنه های بدلکاری مربوط به آرشا در پروژه انجام شد و تنها صحنه باقی مانده از فعالیت وی در این فیلم مربوط به “گردش به چپ” ماشین بود.

میراخورلی ادامه داد: آرشا قبل از انجام کار از نگهبانان و سایر موارد مرتبط مطمئن می شد. در این اثر با توجه به اینکه “ارشا” از نحوه نگهبانی رضایت کامل نداشت ، به منظور مقاوم سازی بهتر آن ، تغییراتی در محافظت از خودرو “فورد آمریکایی” ایجاد شد.

سینمای ایران ،

وی خاطرنشان کرد: آرشا به دلیل محدودیت هایی که در ساخت فیلم های اکشن در ایران وجود دارد ، با توجه به امکانات گروه لبنانی و البته خودرویی که در این صحنه مورد استفاده قرار گرفت ، قصد داشت رکورد جدیدی را ثبت کند. (چه کسی تمام سوابق ماشین را به نام خود ثبت کرده است). گروه لبنانی نیز در این زمینه کمک های لازم را انجام دادند و البته وی موفق شد در آخرین صحنه بدلکاری خود این رکورد را به نام خود ثبت کند.

یکی از اعضای تیم بدلکاری 13 در مورد این رکورد نیز گفت: در این صحنه ، آرشا 2.5 بار ماشین را با سرعت کامل می چرخاند و قبل از فرود روی زمین حدود 38 متر طول پرش را ثبت می کند.

وی افزود: تنها مشکلی که در این تصادف بیشتر نمایان می شود تفاوت وزن خودرو در سطح شیب دار در مقایسه با دیگر خودروهایی است که “آرشا” با آنها چپ دست را تجربه کرده بود. البته باید تاکید کنم که تفاوت بین “ارشا” و دیگر بدلکاران در محاسبات خود دقیق بودند و آرشا آن را پیش بینی کرده بود ، اما متأسفانه این احتمال یک در میلیون برای هر نوع خطایی رخ داده است.

میراخورلی تأکید کرد که هیچ یک از بدلکاران ایرانی یا خارجی در محل حادثه حضور نداشتند و تمام صحبت هایی که تاکنون گفته شد بر اساس شنیده ها بوده است. ما (ماهنوش مرادی و حسام وهابی که بعد از این حادثه در بیروت بودیم) دیده شدیم و مورد بررسی دقیق قرار گرفتیم و به بیمارستان اعزام شدیم. باید تأکید کنم که آمبولانس و آتش نشانی هم در محل بدلکاری “ارشا” حضور داشتند و 10 ثانیه پس از توقف خودرو و قطع مدیر ، تیم نجات وارد صحنه شد ، اما افزایش ارتفاع و سرعت پرش نیز علت این بود که همه چیز در کسری از ثانیه اتفاق افتاد. در فیلمی که به ما داده شد ، کاملاً مشخص است که 7 دقیقه طول کشید تا او از ماشین پیاده شود ، که به دلیل فرود خودرو بر روی سقف ، محافظت از داخل خودرو و محدودیت فضا بود – که به طور طبیعی در کابین ماشین اتفاق می افتد – آیا. حدود 15 دقیقه طول کشید تا او را به بیمارستان بفرستند.

وی افزود: هم ماشین را دیدم ، هم محل و هم مسیر محل بیمارستان. آماده سازی و تجهیزات آرشا همه استاندارد بودند ، اما به دلیل کوتاه بودن سقف خودرو و تغییراتی که آرشا در سطح شیب دار و سرعت به دلخواه انجام داد ، ضربه بسیار شدید بود. با این حال ، محافظت از خودرو می توانست بهتر انجام شود.

میراخورلی ادامه داد: با این وجود و با وجود تمام تلاش های اورژانسی ، در لحظه ورود به بیمارستان دچار ایست قلبی شد که البته بلافاصله احیا می شود. به همین دلیل ، جراحی فوری امکان پذیر نبود و جراحی به بعد از تثبیت وضعیت وی موکول شد.

وی همچنین بر شایعاتی مبنی بر پیاده شدن “آرشا” از ماشین و انتقال به بیمارستان 35 دقیقه زمان برد و تأکید کرد: در گزارشات اولیه این زمان به اشتباه بیان شده بود اما با مرور فیلم زمان کاملاً مشخص است. به متاسفانه در این حادثه 4 مهره گردن دچار شکستگی شد و بعد از MRI ​​وضعیت مهره ها از نظر شکستگی کاملاً مشهود است.

میراخورلی در مورد شرایط جراحی نیز توضیح داد: پس از حضورم در لبنان با پزشکان و جراحان ایرانی تماس گرفتم و پرونده “ارشا” را برای آنها ارسال کردم. متأسفانه روز دوشنبه ، قبل از امکان جراحی ، سطح هوشیاری وی به شدت کاهش یافت ، اما برخلاف همه شایعات تا آخرین لحظه از مرگ مغزی رنج نمی برد. به همین دلیل ، پزشکان لبنانی اصرار داشتند که تا زمانی که مغز و قلب آرشا فعال است. اهداء عضو تا پایان عمر امکان پذیر نخواهد بود.

وی اظهار داشت که هیچ گونه تخلف پزشکی رخ نداده است و همه شواهد موجود است. متأسفانه آرشا یک ساعت قبل از رسیدن به بیروت درگذشت.

یکی از همکاران و دوستان “ارشا اقدسی” نیز درباره گروه فیلمبرداری لبنانی اظهار داشت: از لحظه ورودم به لبنان ، با تهیه کننده و کارگردان صحبت کردم ، جایی که ماشین جا مانده بود را دیدم. خوشبختانه از لحظه ورود من ، تهیه کننده و گروه بیشترین همکاری را با ما داشتند. آنها فیلم هایی را در داخل و خارج خودرو نشان دادند ، اما طبق قانون ، صاحب فیلم “تهیه کننده” درخواست کرده است که هیچ یک از فیلم ها – حتی پشت صحنه – تا زمان پخش سریال اکران نشوند. همچنین ، زیرا قصد دارند رکورد ویژه ای را که “آرشا” با چرخاندن ماشین در این فیلم در کتاب رکوردهای گینس به نام او ثبت کرده است ، ثبت کنند. این فیلم قرار است پس از ثبت نام اکران شود. همچنین لازم به ذکر است که تمام هزینه های بیمارستان و سایر هزینه های “ارشا” در بیروت توسط آنها پرداخت شده است.

میراخورلی با تکرار دخالت عمدی خود در این حادثه و شایعات پیرامون آن ، خاطرنشان کرد که شایعه مبنی بر عدم ارسال آرشا به ایران به دلیل هزینه های بیمارستان ، مطمئناً صحت ندارد. امکان جداسازی “ارشا” از دستگاه ها وجود نداشت و شرایط اهدای اعضای بدن را تحت الشعاع قرار داد. بنابراین ، پس از اعلام رسمی مرگ وی ، اعضای او در لبنان اهدا شد. باز هم تأکید می کنم که “ارشا” تا لحظه مرگ دچار “مرگ مغزی” نشده بود.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید