ناگفته هایی از پرفروش ترین فیلم های دهه 2001 ، امشب در شبکه مستند – اخبار سینما و تئاتر – اخبار فرهنگی تسنیم


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم ، سریال «از ایده تا صفحه» به تهیه کنندگی ناهید دل آگاه ، تولید جدید شبکه مستند ، امشب (چهارشنبه 3 شهریور) ساعت 22 پخش می شود.

«از ایده تا نمایش» به کارگردانی ناهید دلگاه ، روناک جعفری و وحید قاضی میرسعید در 26 قسمت 45 دقیقه ای تولید شده است و 30 سال سینمای پس از انقلاب را از نظر مخاطب برای مخاطبان و حواشی بازخوانی و روایت می کند. تولید ، نمایش و حضور این آثار در جشنواره ها.

این مجموعه با هدف ارتباط بین مخاطبان عام و خاص با شبکه مستند به منظور توسعه و تعمیم سینمای ایران ایجاد شده است و سعی می کند بینندگان خود را با زوایای نمایان و پنهان آثار شاخص سینمای ایران از سال 1991 تا 2011 آشنا کند.

“از ایده تا نمایش” در گفتگو با هنرمندان و فیلمسازان و پشت صحنه رفتن این آثار ، علاوه بر نشان دادن گوشه ای از تلاش گروه های تولیدی از ایده تا اجرا ، دلایل فروش بالا و موفقیت این آثار

قسمت اول این مجموعه به بحث فیلم “اخراج ها” ساخته مسعود ده نمکی اختصاص دارد. «از ایده تا صفحه» چهارشنبه ها ساعت 22 از شبکه مستند پخش می شود و روز بعد ساعت 15 بعد از ظهر تکرار می شود.

آغاز “نمایش حقیقت” با نمایش دو فیلم مستند

مستندهای “FA” و “در جستجوی خانه خورشید” از چهارشنبه 31 سپتامبر روی سیستم سینمای خانگی پخش می شود.

در چارچوب پروژه “نمایش حقیقت” مستندهای “FA” ساخته فرشاد اعتصابی و “در جستجوی خانه خورشید” به کارگردانی مهدی باقری از فردا چهارشنبه در سامانه هاشور و مراکز فرهنگی به نمایش در می آید. 31 سپتامبر

در مرحله بعد با انتشار این دو مستند که محصولات مرکز توسعه سینمای مستند و تجربی هستند ، مستندهای “بانوی قدس ایران” (مصطفی رزاق کریمی) ، “زیر این چتر باران می بارد” (کتایون جهانگیری) و “روی زمین” (محسن خانجهانی) نمایش داده می شود.

“FA” درباره فساد است و در بخش کارآفرینی چهاردهمین جشنواره “واقعیت سینمایی” ، “در جستجوی خانه خورشید” ، که جایزه ویژه شهرداری تهران از یازدهمین جشنواره “واقعیت سینمایی” است ، جایزه دوم را کسب کرد. جایزه ویژه بهترین فیلم و بهترین گفتار دریافت چهارمین جشنواره مستند “یادگار” درباره تاریخ و هویت تهران.

مرکز توسعه سینمای مستند و تجربی در قالب «نمایش حقیقت» نمایش مستندهای تولید شده در این مرکز را در سیستم هاشورو مراکز فرهنگی و دانشگاهی آغاز کرده است.

“کاشف” آماده نمایش است / مستندی درباره مفقودین پشت حصار مرگ

مستند «کاشف» به کارگردانی حسین فریدونجه درباره فعالیت های سازمان پزشکی قانونی است ، سازمانی که تاریکی حقیقت را روشن می کند ، اما عموم مردم اطلاعات کمی از ابعاد فعالیت های این سازمان دارند.

کلیه پرونده ها و صحنه های این فیلم بر اساس واقعیت و با نگاهی به پرونده های سازمان پزشکی قانونی بازسازی شده است.

مستند «کاشف» جدیدترین محصول خانه مستند است که با همکاری مرکز رسانه ای قوه قضائیه و تهیه کنندگی مهدی مطهر ساخته شده و به زودی پخش آنلاین خود را آغاز می کند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید