فولکتینگ با طرح کلی ساماندهی اشتغال کارکنان دولت موافق است



نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات طرح ساماندهی اشتغال کارکنان کشوری را تصویب کردند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز یکشنبه در مجلس به بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح ساماندهی استخدامی کارکنان کشوری پرداختند و با 196 رای موافق این طرح را تصویب کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی پس از تصویب کلیات این طرح تاکید کرد: با توجه به پیشنهادات فراوان در هر ماده از این طرح، با تصمیم هیئت رئیسه مجلس، این طرح در دو شورا بررسی می شود و اکنون به کمیسیون اجتماعی برای بررسی پیشنهادات.

حسن لطفی وی با بررسی کلیات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در صحن مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر با ۲۷ نوع قرارداد استخدامی مواجه هستیم و این تنوع قراردادها موجب از بین رفتن عدالت در پرداخت ها شده است. ما کارمندانی داریم که در یک اتاق با همان مدرک و تجربه حقوق متفاوتی دریافت می کنند. این بی عدالتی در پرداخت ها باعث ایجاد انگیزه در کارکنان دولت شده است. از سوی دیگر تنوع قراردادها باعث شده تا آمار دقیقی از کارمندان دولت ارائه نشود. کمیسیون اجتماعی با همکاری دولت این طرح را آماده کرده است تا شاهد ساماندهی کارکنان دولت در بحث نحوه پرداخت و تنظیم قراردادها باشیم. بر اساس این طرح، باب ورود به بدنه دولت از طریق شرکت ها بسته می شود و تصویب این طرح ممکن است رفع بی عدالتی ها شود.

عکس های بیشتر رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره کلیات این طرح نیز بیان کرد: ما نمایندگان مجلس و دولت وظیفه داریم به عنوان فرزندان دولت به فرزندان مردم توجه کنیم و تعیین تکلیف کنیم. وظایف آنها چرا دولت از سال 81 تاکنون به وظایف خود در این زمینه عمل نکرده است؟ امروز 27 مدل قرارداد کار داریم و تعداد کارکنان دولت مشخص نیست. آیا ساماندهی این وضعیت وظیفه ما به عنوان وکلای مردم نیست؟ ما چند سالی است که شعار قطع و جریان سازی دولت را سر داده ایم، اما سوال این است که این وعده چه زمانی محقق می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید