بسته حمایتی صندوق نوآوری شرکت های دانش بنیان نوع 3



معاون تسهیلات و تجاری سازی صندوق نوآوری و شکوفایی از طراحی و اجرای بسته حمایتی شرکت های دانش بنیان نوع سه در این صندوق خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر. روح‌الله ذوالفقاری با اشاره به نامگذاری سال 1401 به عنوان «تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌زا» گفت: برای تحقق اهداف این شعار ضمن ایجاد شرایط برای بنگاه‌های دانش‌بنیان تیپ 3 (دانش‌بنیان مستعد) مرکز صلاحیت بنگاه های دانش بنیان بنیاد نوآوری و شکوفایی بسته خدماتی را برای این شرکت ها طراحی کرده است.

وی افزود: در کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت های دانش بنیان در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت های دانش بنیان نوع 3 در 9 گروه طبقه بندی شده اند که این شرکت ها عمدتاً می توانند نوع 1 یا 2 مجوز دانش بنیان با توسعه و نهایی کردن محصولات خود. و ماموریت صندوق نوآوری این است که با حمایت های لازم حمایت های لازم را انجام دهد.

ذوالفقاری بیان کرد: بسته خدمات مالی صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان تیپ 3 در کمترین زمان ممکن تدوین و اجرا شده است. این بسته خدماتی متناسب با نیاز به توسعه و تجاری سازی محصولات دانش بنیان هر شرکت، خدمات مناسبی را تعریف می کند.

وی تاکید کرد: این خدمات در چهار گروه «خدمات توانمندسازی»، «صدور ضمانت نامه»، «تسهیلات توسعه» و «تسهیلات تجاری سازی» در نظر گرفته شده است. و تامین تسهیلات توسعه و تجاری سازی به گروه دانش بنیان شرکت های تیپ 3 بستگی دارد. .

معاون تسهیلات و تجاری سازی صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: شرکت های دانش بنیان نوع 3 فعال در استان های کم برخوردار می توانند از تمامی خدمات تعریف شده در این بسته و صندوق نوآوری و شکوفایی استفاده کنند. چابکی لازم را در فرآیندهای پذیرش و ارزیابی این شرکت ها به کار گیرد و به دور از بروکراسی های غیرضروری و فرآیندهای اداری غیرضروری خدمات ارائه دهد.

وی خاطرنشان کرد: ما در صندوق نوآوری محدودیت بودجه ای برای حمایت از این شرکت ها در نظر نگرفته ایم و ممکن است بسته به نیاز و برنامه های خود به سامانه خدمات صندوق (غزل) مراجعه و درخواست خود را ارائه کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید