طرز تهیه لواش خوشمزه خرمالو در فر


لواش خرما را هم در فر و هم زیر آفتاب می توانید درست کنید. در این مطلب طرز پخت لواش خرما را در فر به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه لواش خرمالو در فر

طرز تهیه لواش خرمالو در فر

مواد لازم برای تهیه لواش خرمالو ملس در فر

خرمالوی رسیده و تازه له شده: 6 فنجان فرانسوی

طرز تهیه لواش خرمالو در فر

در این طرز تهیه لواش خرمالو کافی است خرمای شسته شده را پوره کنید و سپس در سینی فر بچینید. فر را روی کمترین درجه تنظیم کنید و لواش را در آن بپزید. لواش ها را پس از سرد شدن برش داده و در جای خشک و خنک نگهداری می کنند. این لواش را می توانید با دستور زیر تهیه کنید.

طرز تهیه لواش خرمالو در فر

مرحله اول: خرماها را آماده کنید

در مرحله اول طرز تهیه لواشک خرمالو مانند سایر انواع لواشک خرماها را با همزن یا غذاساز کاملا له کنید تا یکدست شوند. برای این کار پوست خرما را جدا کنید و اگر خرما دانه داشت آن را جدا کرده و در مخلوط کن بریزید. مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید تا مخلوط یکدستی ایجاد شود. فر را روی کمترین درجه حرارت حدود 75 درجه سانتیگراد قرار دهید و بگذارید گرم شود.

مرحله دوم: پوره خرمالو را در فر قرار دهید

سینی فر یا سینی مناسب را انتخاب کنید و خرماهای مخلوط شده را داخل آن بریزید. میوه پوره شده را به خوبی روی تمام سینی پخش کنید تا ضخامت آن در تمام قسمت های سینی کمتر از 5 سانتی متر باشد. حالا سینی را در فر بگذارید و به مدت 6 تا 8 ساعت بگذارید تا خرماها به آرامی خشک شوند.

مرحله 3: خرما را بجوشانید

تقریباً بعد از 6-7 ساعت در فر را باز کرده و نگاهی به لواشک خرما بیاندازید. این نان ها زمانی آماده هستند که سطح آن سفت و در عین حال کمی چسبنده به لمس باشد. اگر احساس می کنید که لواش خرما هنوز کمی خیس است، بهتر است یک ساعت دیگر لواش را در فر بگذارید و بعد از 8 ساعت آن ها را بردارید.

بعد از درست کردن لواش خرمالو سینی را از فر خارج کرده و بگذارید خنک شود. وقتی سینی خنک شد، به راحتی می توانید کوکی ها را از سینی جدا کنید.

مرحله 4: خرما را برش دهید

طرز تهیه لواش خرمالو ملا

بعد از اینکه لواش خرمالو را از سینی خارج کردید، می توانید آنها را به صورت عمودی برش بزنید و گرد کنید. برای نگهداری لواش خرمالو در ظرفی با درب بسته نگهداری کنید.

نحوه نگهداری لواش خرمالو

برای نگهداری طولانی مدت می توانید ظرف لواش خرمالو را در فریزر بگذارید و هر زمان که خواستید بیرون بیاورید و بعد از چند دقیقه میل کنید. اگر مایکروویو یا توستر دارید می توانید از آن برای تهیه انواع لواش از جمله لواش خرمالو استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید