سوال مستندساز و تهیه کننده از رئیس موسسه پاستور / آیا این اشتباه سهوی بوده یا عمدی؟ – اخبار صدا و سیما – اخبار فرهنگی تسنیم


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم ، سعید نبی ، مستندساز ، طراح و تهیه کننده سینما و تلویزیون در نامه ای به علیرضا بیگلری ، مدیر موسسه پاستور ایران ، چند سوال را برای روشن شدن موضوع اشتباه مطرح کرد. در واکسیناسیون روزنامه نگاران زیرا دیروز در رسانه ها گزارش شد که دیروز با رسیدن دوز دوم واکسن روزنامه نگاران سلامت تهران اشتباهی رخ داده است.

در اینجا داستان وجود دارد: واکسیناسیون روزنامه نگاران ماه گذشته با تزریق واکسن پاستور (واکسن مشترک ایران و کوبا معروف به سابرانا) به روزنامه نگاران بهداشتی آغاز شد. با رسیدن دوز دوم این واکسن ، تعدادی از روزنامه نگاران اداره بهداشت تهران ساعت 10 صبح امروز به محل منتخب رفتند و پس از بیش از یک ساعت تاخیر ، مراحل واکسیناسیون آغاز شد.

همانطور که دیروز تسنیم در گزارشی گزارش داد ، واکسن تزریق شده به عنوان دوز دوم در واقع واکسن Subranaplus است که در آزمایش بالینی به عنوان دوز سوم واکسن مشترک ایران و کوبا مورد استفاده قرار گرفته است. بسیاری از وزارت بهداشت به دلیل عدم نظارت بر توزیع واکسن های تزریق شده در این مرکز انتقاد کرده اند.

به همین دلیل ، سعید نبی ، مستندساز ، طراح و تهیه کننده سینما و تلویزیون نیز در نامه ای با برخی سوالات این شکایت را مطرح کرده است. متن این نامه به شرح زیر است:

واکسیناسیون روزنامه نگاران و فعالان رسانه ای در حوزه سلامت روز پنجشنبه 28 اوت با واکسن مشترک موسسه پاستور و کوبا آغاز شد. طبق اخبار منتشر شده در رسانه های رسمی کشور و اعلام صریح وزارت بهداشت ، دوز سوم سوبارانا پلاس (یادآوری) به اشتباه به جای دوز دوم واکسن تزریق شد !!!

بنابراین ، بر اساس این نامه سرگشاده ، ضمن تشکر از تلاش های آن مuteسسه در تهیه واکسن و کلیه پرسنل وزارت بهداشت که در زمان تاج گذاری فوت کردند ، ما حق قانونی خود را برای پاسخگویی به سوالات مطرح شده در زیر این نامه ، به صراحت می دانیم. و از نظر علمی از آن منبع دریافت می کنیم.

لازم به ذکر است که فرض بر این است که این نهاد مستقل از نهادهای سیاسی به عنوان یک مرجع علمی معتبر جهانی پاسخگو خواهد بود.

– آیا این اشتباه سهوی بوده یا عمدی ، اگر عمدی بوده است! و به دلیل تزریق در مرحله مطالعه ، چرا طبق منشور حقوق بیمار به ما اجازه داده نشد تزریق را به صورت کتبی دریافت کنیم و به ما اطلاع داده نشد که ما حق تصمیم گیری داریم؟

پروتکل ها و مقاله ها در مورد پیش بینی خطر این خطا چه می گویند؟

– اختلال در روند و درصد ایمن سازی کل واکسن با تزریق نادرست دوز تقویت کننده به جای دوز دوم چیست؟

– چرا تزریق دوز دوم روی برگه واکسیناسیون من مهر شد و آیا تزریق دوز دوم برای اعراب محلی خواهد بود؟ اگر نه راه حل چیست؟

– با توجه به اشتباه انجام شده ، اعلام کنید که در چه تاریخی آزمایش آنتی بادی فقط در آن موسسه از هر یک از ما گرفته می شود؟

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید