کتاب «وحدت وجود و نتایج آن» منتشر شد – اخبار دین ، ​​قرآن و اندیشه – اخبار فرهنگی تسنیم


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم ، شالچیان نظر در این کتاب که بر اساس 256 منبع فارسی و عربی نگاشته است ، سعی کرده است وحدت وجود را که بدون شک مهمترین و اساسی ترین بحث درباره مسائل عرفانی است ، از دیدگاه محی الدین ابن عربی ، توضیح دهد. و به نتایج جنبه های علمی و عملی این دیدگاه نیز پیامدهایی دارد.

هرکس با آثار محی الدین آشنا باشد می داند که محی الدین در آثار مختلف سعی کرده موضوع وحدت وجود و نکات آن را به مخاطبان فهیم خود مرتبط سازد و این را در راس همه آموزه ها

همچنین توجه به این نکته ضروری است که دیدگاه وحدت وجود فقط یک دیدگاه نظری نیست و این دیدگاه بنیادی پیامدهای علمی و عملی زیادی دارد؛ بنابراین با پذیرش این دیدگاه ، بسیاری از امور معنوی باید بازتعریف شوند.

این کتاب شامل 6 فصل می باشد. فصل اول و دوم به شرح اصطلاحاتی می پردازد که مستقیم یا غیر مستقیم با وحدت وجود ارتباط دارند. در فصل سوم ، موضوع وحدت وجود شرح داده شده است. فصل چهارم کتاب حاوی نکات مهمی درباره وحدت وجود است که ابهامات و شبهات را برطرف می کند. در فصل پنجم ، برخی از نتایج علمی و عملی دیدگاه وحدت وجود بیان شده است. فصل ششم و پایانی کتاب به بیان اصول ده گانه محی الدین اختصاص دارد که می تواند آنچه را که در جهان اتفاق می افتد توضیح دهد.

در این کتاب ، نویسنده سعی می کند مخاطبان خود را با جهان و نظام هستی آشنا کند و حضرت حق و خود را بشناسد و نسبت خود را با جهان و حضرت حق بشناسد ، به طوری که خواننده نحوه رفتار بر اساس رابطه او با حضرت حق به آرامی

کتاب “وحدت وجود و پیامدهای آن از دیدگاه محی الدین ابن عربی” توسط انتشارات سلوک ما منتشر و منتشر شده است.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید