“سنجرخان” از 3 ماه وقفه بیرون می آید / با بازیگران سریال آشنا شوید + جزئیات – اخبار صدا و سیما – اخبار فرهنگی تسنیم


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم ، مجموعه تلویزیونی «سنجر خان» علی رغم مشکلات فراوان چه از نظر شرایط کرونری و چه از نظر مشکلات بودجه ای ، علی رغم مشکلات فراوان ، از 80 درصد فیلمبرداری در کردستان و شهرهای همجوار آن فراتر رفته است. اما به دلیل تشدید اوضاع کرونا و برخی مسائل و مشکلات دیگر ، در تعطیلی موقت است و حسین جلالی در گفتگو با تسنیم وی اعلام کرد که در صورت برآورده شدن همه شرایط ، فیلمبرداری سریال تا 10 روز دیگر از سر گرفته می شود.

این مجموعه تلویزیونی که در 26 قسمت 40 دقیقه ای طراحی شده است و تهیه کنندگی آن را حسین جلالی تهیه کننده «سنجرخان» بر عهده دارد ، در جریان این گفتگو تأکید می کند که در تلاش هستند مجموعه تلویزیونی «سنجر خان» را بسازند که شاید یکی از آنها باشد. از جذاب ترین آثار تاریخی در سال های اخیر. برای آنتن پاییز آماده شوید.

پیش از این ، محمود پاکونیت به عنوان بازیگر نقش اصلی سنندج (شریف الدوله) در گفتگو با تسنیم او گفته بود که نقش شخصی را بازی می کند که از پایتخت برای درهم کوبیدن شورشیان و صلیبیون به سنندج اعزام شده است. او کسانی را که جنگیدند اعدام می کند و به همین دلیل به شریف قصاب معروف است.

حسین جلالی تهیه کننده سریال “سنجر خان” گفت: فیلمبرداری در چندین لوکیشن یکی از بکرترین و جذاب ترین مناطق سنندج است. وی در ادامه تاکید کرد: فیلمبرداری در خانه دولتی سنندج ، عمارت آصف و صحنه های داخلی خانه سنجرخان و خلیل خان به پایان رسیده است ، اما هنوز قسمت های جنگی و برخی صحنه های خارجی باقی مانده است.

او همچنین برای اولین بار لیست بازیگران خود را به همراه شخصیت هایی که بازی می کند ذکر کرد: ما از محمود پاکونیت به عنوان حاکم سنندج استفاده کردیم که نام شخصیت او “شریف الدوله” است. احمد نجفی به عنوان فرمانده نیروهای روسی ، جلیل فرجاد در نقش آیت الله شریعتمدار (از روحانیون اهل سنت منطقه) ، پیام دهکردی خلیل خان ، برادر سنجرخان خان) ، قطب الدین صادقی ، سردار رشید و ناظر پروژه ، به عنوان همچنین حسن ترقی (فیض الله خان) ، شیما ملایی (همسر سنجر خان) ، لیلی سعیدی (همسر خلیل خان) ، سودا قنبری (همسر برادر سنجر خان) ، زاهد زندی (برادر دیگر سنجر خان) و تارا قبادی (همسر دوم سنجر خان) ) به عنوان بازیگران محلی در این مجموعه تلویزیونی ظاهر می شود.

شخصیت دیگری که بسیاری منتظرند بدانند چه کسی این شخصیت را بازی می کند و نامزدهای زیادی داشته است ، شخصیت «سنجر خان» است. وی همچنین نام این بازیگر را ذکر کرد و گفت: فرشید گویلی که از بازیگران پرافتخار و صاحب سبک استان کردستان است این نقش را ایفا می کند. بازیگر متولد 1975 در سنندج که بارها در صحنه تئاتر ، سینما و تلویزیون افتخارآفرینی کرده است ، اکنون به عنوان شخصیت “سنجر خان” شناخته می شود.

به گفته سازندگان این سریال ، جنبه های انسانی ، ویژگی های اخلاقی و سبک زندگی “سنجر خان” باید مورد توجه قرار گیرد و این یک سریال جنگی نیست. زیرا “سنجر خان” یک قهرمان و یک انسان به تمام معنا است که روابط انسانی آن یک درام جذاب و قابل توجه را تشکیل می دهد. به گفته حسین جلالی تهیه کننده «سنجرخان» ، قرار است روابط انسانی حاکم بر فرهنگ کردی در این سریال به تصویر کشیده شود. همه می دانند که کردها در مورد جنگ صحبت نمی کنند ، بلکه در مورد عشق و صلح صحبت می کنند.

پیگیری ها نشان می دهد که این سریال قرار است از شبکه های تلویزیونی سراسری پخش شود و شبکه های تلویزیونی یک و سه می خواهند این سریال را پخش کنند و باید دید کی و از کدام شبکه تلویزیونی “سنجرخان” پخش می شود.

دیگر بازیگران این مجموعه علاوه بر تهیه کنندگی حسین جلالی و کارگردانی محمدحسین لطیفی عبارتند از: امیرعباس لطیفی ، کارگردان ، مجید علی اسلام ، طراح صحنه ، روح الله جعفر بیگلو ، کارگردان صدا ، اکبر شهبازی ، کارگردان عکاسی و نورپردازی ، مهدی مددکار ، مدیر تولید ، کاوه ایمانی ، تدوینگر محمدرضا نجفی امامی ، جلوه های ویژه رایانه ای ، شیرین شاهین ، منشی صحنه ، محسن بابایی ، چهره پرداز و …

به گزارش تسنیم ، سنجرخان وزیری معروف به سردار اکرم ، در زمانی که روس ها مناطق مختلف ایران از جمله کردستان را اشغال می کردند ، از عمق بحران و فشار بالای اشغالگران مطلع بودند ، ابتدا نامه هایی را به حاکم سنندج ارسال کردند. وی برای کسب مجوز جنگ و سپس ناامیدی از حمایت آنها ، ابتدا به جنگ انگلیسی ها رفت و با شکست انگلیسی ها ، راه جنگ با روس ها برای او هموارتر شد. وی با تکیه بر نیروهای مردمی روستاهای اطراف سنندج راهی میدان نبرد با روس ها شد.

تاریخ این منطقه ، به ویژه در دو قرن گذشته ، مملو از رویدادهای کوچک و بزرگ ، تلخ و شیرین است که بیشتر آنها مربوط به مبارزات ملی و منطقه ای علیه استبداد و استعمار است ، مبارزاتی که روح آزادی و آزادی را اندازه گیری می کند. مردم ایران دستاوردهای زیادی داشته و داشته است. مقابله با اسراف بیگانگان و مبارزه مسلحانه با عوامل خارجی و مزدوران داخلی آنها بخش مهمی از این مبارزه است ، و در این میان ، چهره های برجسته ای نیز وجود داشته اند که قیام های مردمی را رهبری کرده اند ، مانند سنجر خان وزیری ، که اکنون سوژه آن است. از تولید سریال با همین عنوان است.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید