استفاده از مرخصی و امکانات دادگاه برای مرتکبان جرایم خشن ممنوع است


به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری امروز در همایش سران و دادستان های استان فارس اظهار داشت: زیر چتر امنیت همه حرفه ها و اقشار می توانند جلو بروند و اگر نبود. امنیت، رفاه، اقتصاد، آموزش و فرهنگ هم مهم ترین مکان نیستند، خودشان هم نمی خواهند.

وی با بیان اینکه جامعه ای می تواند کامل باشد که شاهد اجرای عدالت باشد، افزود: برقراری امنیت و عدالت جزء وظایف نظام حقوقی کشور است و وظیفه تک تک ما این است که به عدالت رفتار کنیم و تلاش کنیم. جامعه را بهتر کند بیا بریم دادگاه

حجت الاسلام والمسلمین منتظری تصریح کرد: همکاران قضایی با نحوه صدور احکام، تصمیم گیری و رفتار می توانند نقش موثری در این حوزه داشته باشند.

دادستان کل کشور افزود: بر اساس آمار و مشاهدات اخیر ضریب ایمنی در جامعه قابل قبول است. اینکه گاهی شاهد صحنه های ناگوار در این زمینه هستیم، این مقدار کم نیز قابل قبول نیست.

هرکس می خواهد به امنیت جامعه آسیب برساند باید از لبه عدالت بگذرد

حجت الاسلام والمسلمین منتظری تصریح کرد: ما به این اندک ناامنی راضی نیستیم چرا که امنیت خط قرمز همه ماست و هرکس بخواهد به امنیت جامعه لطمه بزند باید از لبه عدالت عبور کند.

وی خاطرنشان کرد: قانون معیار عمل در کشور است. اگر همه قانون را رعایت کنند، ایمنی حفظ خواهد شد.

دادستان کل کشور در ادامه به تلاش دستگاه های نظامی، انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی برای برقراری امنیت در جامعه اشاره کرد و افزود: امنیت در جامعه بدون هزینه و به راحتی به دست نیامده است و باید از آن قدردانی کرد.

دادستان کل کشور درباره جرایم خشن و اتفاقات اخیر در این حوزه گفت: وظیفه ما نظارت بر اوضاع است تا اگر کسی بخواهد در جامعه ناامنی ایجاد کند سریعاً محاکمه و تحت تعقیب قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری افزود: با افرادی که مرتکب جرایم خشن می شوند و امنیت مردم را به خطر می اندازند باید برخورد شود و دستگاه قضایی وظیفه دارد در این موارد قاطعانه عمل کند.

وی از تشکیل کارگروه ویژه برخورد با جرایم خشن خبر داد و افزود: مقرر شده است در صورت وقوع این گونه حوادث، بررسی های کامل و فراتر از معمول در این شعب با شرط فوریت انجام و نتیجه آن اعلام شود. ظرف یک ماه نهایی شد

وی گفت: در صدور حکم برای افرادی که مرتکب جرایم خشن می شوند باید دقت شود که این احکام بازدارنده و آموزشی باشد. استفاده از مرخصی برای این افراد در زمان زندان ممنوع است و به اشد مجازات محکوم خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری وظیفه دادستان های سنگر را برای دفاع از امنیت جامعه بسیار سنگین دانست و افزود: با تعامل و همکاری با دستگاه های نظامی، امنیتی و اطلاعاتی نتایج خوبی در این زمینه حاصل می شود اما درگیری و دخالت در وظایف را نیز در این زمینه فراموش نکنیم. می تواند مضر باشد.

انتهای پیام




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دیدگاهتان را بنویسید