رقابت چین با آمریکا برای اکتشاف ماه



چین ماموریت های مختلفی را برای اکتشاف ماه در نظر گرفته است و اکنون با کشف ماده معدنی جدید در ماه، رقابت این کشور با آمریکا برای اعزام ماموریت به ماه تشدید شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از بیزینس اینسایدر، چین قصد دارد پس از کشف یک ماده معدنی جدید در ماه که می تواند منبع انرژی آینده باشد، سه ماموریت بدون سرنشین به ماه راه اندازی کند.

طبق گزارش ها، مسابقه فضایی بین چین و ایالات متحده پس از آن که اداره ملی فضایی چین (CNSA) مجوز پرتاب سه مدارگرد به ماه را طی 10 سال آینده دریافت کرد، در حال افزایش است.

به گزارش گلوبال تایمز دولتی چین به نام «Y»، این خبر یک روز پس از آن منتشر شد که چین سومین کشوری بود که یک ماده معدنی جدید در ماه کشف کرد.

ماموریت Chang’e-5 چین در سال 2020 نمونه هایی از ماه را بازیابی کرد که گلوبال تایمز آن را به عنوان یک ماده معدنی فسفات کریستالی ستونی که در ذرات سنگ ماه یافت می شود توصیف کرد. این ماده معدنی حاوی هلیوم 3 است که می تواند در آینده منبع انرژی باشد.

این کشف می تواند فشار بیشتری بر ایالات متحده برای افزایش تلاش ها پس از به تعویق افتادن ماموریت Artemis I به ماه برای بار دوم وارد کند.

استخراج از ماه ممکن است منبع بعدی تنش بین کشورها باشد زیرا ناسا همچنین قطب جنوبی ماه را کاوش می کند. جایی که چین قصد دارد ایستگاه تحقیقاتی بسازد.

چین اخیراً با ساخت یک ایستگاه فضایی، پرتاب مجموعه‌ای از مأموریت‌ها برای جمع‌آوری نمونه‌های ماه و قرار دادن مریخ نورد Zhurong در مریخ در اوایل سال جاری برای رقابت با ناسا، تلاش‌های خود را در زمینه اکتشافات فضایی افزایش داده است.

بر اساس وب سایت ناسا، ایالات متحده تنها کشوری است که فضانوردان را روی ماه قرار داده است و آخرین فرود آن تقریباً 50 سال پیش در جریان مأموریت آپولو بوده است.

ماموریت آمریکایی آپولو 11 برای اولین بار در ژوئیه 1969 نمونه هایی از سطح ماه را با حدود 22 کیلوگرم مواد به ارمغان آورد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید