رسیدگی به گزارش تحقیقی فولاد مبارکه به قوه قضائیه



رئیس قوه قضاییه گفت: دادستان تهران برای رسیدگی به موضوع گزارش تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه اداره ویژه ای را تعیین کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از قوه قضائیه، حجت الاسلام والمسلمین محسنی آذهی، امروز (دوشنبه 16 شهریور) طی سخنانی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه ضمن تسلیت درگذشت عالم وارسته حضرت آیت الله العظمی. ناصری در حضور مقام معظم رهبری، طلاب، حوزه های علمیه، مردم شریف استان اصفهان و منطقه دولت آباد این استان و دوستان و خانواده ایشان یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی و شهیدان قوه قضائیه آیت الله قدوسی و لاجوردی را گرامی داشت.

همچنین با گرامیداشت هفته دولت و قدردانی از زحمات و تلاش های شبانه روزی رئیس جمهور محترم و اعضای دولت، تمامی ضابطان قضایی در دستگاه های مختلف را موظف به رفع مشکلات و مسائل کشور کرد. ادارات و مناطق مانند سال گذشته. از جمله «رفع موانع کسب و کار»، «ایجاد اشتغال»، «انسداد بسترهای مفاسد»، «رفع مشکلات صادرات و واردات»، «جلوگیری از تصرف منابع طبیعی و تغییر کاربری غیرمجاز» و «کنترل بازار» عمومی، کمک و کمک

وی با اشاره به در پیش بودن هشتم شهریور روز مبارزه با تروریسم گفت: ایران قربانی تروریسم است. شاید هیچ نظام و کشوری به اندازه جمهوری اسلامی ایران از تروریسم آسیب ندیده باشد و بسیاری از شخصیت های ممتاز و برجسته کشور و نظام ما توسط گرایشات استکباری و نفاق ترور شده باشند. البته خون این شهدای والامقام باعث استحکام و بارور شدن درخت امروز جمهوری اسلامی ایران شده است. به گونه ای که این نظام دیگر با هیچ اقدام زیانباری از سوی دشمن متزلزل نخواهد شد.

رئیس قوه قضائیه در ادامه بر تبیین و افشای هر چه بیشتر چهره جنایتکاران و تروریست ها و حامیان آنها تاکید کرد و گفت: نویسندگان و گویندگان کشورمان و هنرمندان و تاریخ نگاران ما باید بیش از آنچه انجام شده است انجام دهند. . تا کنون در افشای چهره جنایتکاران و تروریست های مرتبط با استکبار جهانی و حامیان استکباری آنها تلاش و کوشش کنید. امروز باز هم دیدیم که در کشورهای همسایه و کشورهای اسلامی گروه های تروریستی و تکفیری با پشتیبانی لجستیکی و تسلیحاتی استکبار جهانی در صدد کشتار مردم در جوامع مختلف هستند.

وی با یادآوری نقش رژیم آمریکا در ایجاد گروه تروریستی داعش گفت: امروز رهبران گروه هایی که در اوایل انقلاب و در مراحل بعدی مردم ما را به وحشت انداختند چه کسانی هستند؟ کدام کشورها از این تروریست ها و جنایتکاران حمایت می کنند؟ اینها مواردی است که باید بیش از پیش تبیین و تبیین شود و ستاد حقوق بشر ما با کمک وزارت امور خارجه و سایر نهادهای ذیربط اجازه ندهد جنایات این گروه ها به فراموشی سپرده شود.

وی تصریح کرد: لازم است موارد مربوط به اقدامات جنایتکارانه گروه های تروریستی علیه مردم کشورمان برای نسل جوان تبیین شود. زیرا شکست در این امر باعث می شود شرکت های تبلیغاتی رژیم جای «جلاد» و «شهید» را عوض کنند و دستانشان به خون بیگناهان و مردم آغشته شده را در جایگاه طلبکار قرار دهند.

در ادامه جلسه امروز شورای عالی قوه قضائیه، محسنی اژعی با اشاره به تقدیم گزارش رسیدگی و رسیدگی مجدد مجلس به پرونده فولاد مبارکه به دادستان تهران، بر تعیین واحد ویژه برای رسیدگی به این پرونده تاکید کرد. . این موضوع و تمام جوانب موضوع مذکور. برای انجام درست و عادلانه باید با نهایت دقت بررسی شود.

وی در این خصوص گفت: در خصوص بسیاری از این گزارش هایی که دریافت می شود، به ویژه در مواردی که اعضای استفساریه اعلام کرده اند که هنوز جمع بندی نهایی را تکمیل نکرده اند و هنوز تمام دفاعیات را نشنیده اند، گاهی اخبار خام و … مسائل در سطح جامعه منتشر می شود. افراد مسئول تحقیق این خبر را قبول ندارند. همچنین برخی از نمایندگان مجلس در خصوص پرونده اخیر فولاد مبارکه توضیحاتی ارائه کردند. لذا ضروری است گزارش آخرین تحقیق و تفحص مجلس در اسرع وقت و با نهایت دقت و انصاف و رعایت موازین قانونی و میزانی که مطابق قانون است، پیگیری و بررسی شود. و حقيقت را به صورت مستدل و قانع كننده براي مردم تبليغ كرد و مقدار ديگري را كه خلاف واقع است و ذهنيتهايي ايجاد كرده است براي مردم تبيين كرد.

وی در ادامه جلسه امروز با قدردانی از تشکیل جلسه «بررسی شیوه های برخورد با مجرمان جرایم خشن و سارقان مسلح» با حضور مسئولان فراجا و محیط بانان سایر ادارات ذی صلاح، بر ضرورت رسیدگی به این موضوع تاکید کرد. شکل عملیاتی اینگونه جلسات را تشکیل دهند.وی تصریح کرد: در حال حاضر اولویت اصلی شناسایی و دستگیری سریع سارقان خشن است. این افراد باید بدانند که جامعه ما محل ایجاد ناامنی نیست. بر این اساس، مأموران و نیروهای پلیس باید تیم‌های ویژه‌ای را برای شناسایی و دستگیری عاملان جرایم خشن در اسرع وقت تشکیل دهند. در صورت لزوم می توانند از دستگاه امنیتی برای شناسایی این افراد نیز استفاده کنند.

قاضی همچنین به مراجع قضایی ذیربط تاکید کرد: طبق قانون در اسرع وقت به موارد جرایم خشن و سرقت رسیدگی و برای سارقان خشن مجازات بازدارنده در نظر گرفته شود تا درس عبرتی برای دیگران شود. اینگونه مشکلات تکرار نشود.

وی همچنین تاکید کرد: محاکمه برخی از این افراد شرور و طولانی مدت باید به گونه ای برگزار شود که مردم در جریان آن قرار گیرند و از این طریق بازدارندگی بیشتری در جامعه ایجاد شود.

ادامه دارد….

دیدگاهتان را بنویسید