جزئیات ساخت مسکن ویژه کارکنان جوان دانشگاه تهران در پردیس



معاون برنامه ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران از آغاز پیگیری قانونی استفاده از زمین دانشگاه تهران برای ساخت مسکن ویژه جوانان شاغل خبر داد و گفت: کمیسیون دائمی هیات مدیره تهران. دانشگاه مجوز آماده سازی سازوکارهای لازم برای ساخت مسکن کارکنان و هیئت مدیره را داده است، این موضوع باید به اطلاع متولیان دانشگاه برسد.

به گزارش ایسنا، دکتر. احمد نوهاگر معاون برنامه ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران همزمان با هفته دولت و به مناسبت روز کارمند گفت: بر اساس پیگیری های انجام شده از دانشگاه تهران از طریق مسئولان وزارت راه و شهرسازی، آنها در حال پیگیری برای رفع موانع توسعه و ساخت مسکن برای هیات علمی هستند. و ما هیئت علمی غیر دانشگاهی دانشگاه تهران هستیم.

دکتر. نوهاگر یادآور شد: تامین مسکن برای جوانان یکی از دغدغه های مهم دولت سیزدهم است. نوهاگر: در دانشگاه تهران نیز سیاست گذاری و راهکارهای لازم برای تامین مسکن کارکنان جوان دانشگاهی و غیردانشگاهی در حال انجام است.

عضو هیات امنای دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: استفاده از املاک و اراضی دانشگاه برای ساخت مسکن کارکنان مستلزم کسب مجوز از هیات امنای دانشگاه تهران و سازوکار لازم برای تامین مسکن دانشگاهیان و دانشگاهیان است. اعضای غیرهیئت علمی دانشگاه تهران پس از تایید هیات امنای دانشگاه اعلام می شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران در بخش دوم سخنان خود از رفع موانع اعمال مدارک تحصیلی برای کارکنان دانشگاه تهران خبر داد و اظهار داشت: پیش از این موانع متعددی در حوزه کاربردی ایجاد شده بود. صلاحیت کارمندانی که همزمان با کار به تحصیل ادامه دادند. خوشبختانه این مشکلات در دوره مدیریت جدید دانشگاه تهران برطرف شد.

دکتر. نوهاگر ادامه داد: متأسفانه تعدادی از کارکنان دانشگاه تهران در گذشته برای ادامه تحصیل با موانع و مشکلاتی مواجه شده اند و حتی قرارداد برخی از آنها لغو شده است. در حالی که این همکاران به کار بازگردانده شده اند، پرونده های تشکیل شده در کمیته رسیدگی به تخلفات اداری نیز برای آنها مختومه شد. زیرا تا زمانی که کارمندان قوانین حضور در محل کار را رعایت کنند، می توانند در مواقعی که مجبور به کار نیستند به تحصیل خود ادامه دهند.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران در پایان تصریح کرد: از سال 1392 بحث رتبه بندی کارکنان دانشگاه تهران متوقف شده یا به کندی و با دستورالعمل های دقیق انجام می شود. به همین دلیل تعداد کمی از حقوق قانونی خود بهره مند شده اند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر نوهاگر: در دوره مدیریت جدید بیش از 2000 نفر از کارکنان دانشگاه تهران از مزایای ارتقاء، انتصاب و اعمال مدرک در طبقه بندی مشاغل آن گروه کاری برخوردار شدند.

وی یادآور شد: دانشگاه تهران 3 هزار و 642 کارمند دارد که از این تعداد یک هزار و 869 نفر رسمی، 88 نفر پیمانی و یک هزار و 685 نفر پیمانی هستند. بنابراین امتیاز بیش از 60 درصد کارکنان دانشگاه اجرا شده و همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید