جلد هفدهم دائرالمعارف قرآن کریم منتشر شد – اخبار دین ، ​​قرآن و اندیشه – اخبار فرهنگی تسنیم


به گزارش خبرنگار فرهنگی تسنیم ، هفدهمین جلد دایره المعارف قرآن کریم توسط محققان گروه دائرclالمعارف قرآنی پژوهشکده فرهنگ و دانش قرآنی منتشر شد. این جلد شامل 87 مدخل است که 62 مدخل ورودی اصلی و 25 مدخل ارجاعی است که با موضوع “صبیان” شروع و با موضوع “طواف” ادامه می یابد.

از مهمترین مدخل ها و موضوعات جلد هفدهم دائرcl المعارف قرآن کریم می توان به موضوعاتی چون صاعقه ، عدالت ، صبح ، صبر صحیح ، صراط مستقیم ، صلح ، برکت ، صنعت ، چهره ، شکار ، از دست دادن ، گمراهی ، ضیافت ، طاغوت ، طائف ، شورش ، طلا ، طلاق ، صعود ، سقوط و غیره.

هدف اصلی دائرclالمعارف قرآن کریم ارائه و تسهیل اطلاعات ناب و اصلی در زمینه آموزه ها ، اعلانات و علوم قرآنی است. به گونه ای که نیاز به تحقیق به عنوان یک منبع مادر و منبع دائمی منابع ثانویه را برطرف می کند. علاوه بر این هدف ، هدف کلی از تدوین دائرclالمعارف حاضر این است که مخاطبان دانش پژوهان در سطح مطالعات بنیادی اسلامی نیز بتوانند از تحقیقات جامد و معتبر قرآنی بهره مند شوند.

از جمله ویژگی های این دانشنامه می توان به ثبات مبتنی بر سیستم الفبایی در ترتیب مدخل ها ، استفاده از منابع معتبر و معتبر ، داشتن یک سیستم استنادی در داخل و خارج مقالات و بهره وری از نثر استاندارد اشاره کرد. جلد 17 دایره المعارف قرآن کریم در 592 صفحه با 500 نسخه توسط انتشارات بوستان کتاب راهی راهی بازار نشر شده است.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید