تخصیص 100 درصدی بودجه پژوهشی دانشگاه علم و صنعت در سال گذشته / کاهش گرایش به تخلفات در سال های اخیر



معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علم و صنعت درباره بودجه پژوهشی این دانشگاه در سال 1400 توضیح داد: در سال 1400 تخصیص بودجه برای این دانشگاه روند خوبی داشت و تا پایان اسفند تقریباً 100 درصد بودجه اختصاص یافت.

دکتر در گفت وگو با ایسنا، داوود یونسیان وی درباره بودجه پژوهشی دانشگاه علم و صنعت در سال 1400 گفت: در موضوع بودجه چیزی به نام بودجه پژوهشی در برنامه و سازمان بودجه نداریم. بخشی مربوط به هزینه های جاری و بخشی مربوط به تحصیل دارایی های ثابت است. اما مرسوم است که حدود 20 درصد از این بودجه ها را به عنوان بودجه تحقیقاتی برای همه دانشگاه ها در نظر می گیرند و این میزان برای هر دانشگاه متفاوت است.

وی در خصوص حجم تخصیص بودجه پژوهشی این دانشگاه توضیح داد: خوشبختانه تخصیص بودجه دانشگاه در سال 1400 روند خوبی داشت و تا پایان اسفند تقریباً 100 درصد بودجه تخصیص یافت.

رئیس پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اینکه بخشی از این بودجه صرف حقوق فردی می شود، ادامه می دهد: بخشی از این بودجه صرف هزینه های کارکنان و حقوق فردی و… می شود و بخش عمده ای نیز در سه موضوع کلی پژوهشی شامل تجهیزات و نگهداری آزمایشگاه ها، کمک هزینه های تحقیقاتی برای اساتید و دانشجویان و فرصت های مطالعاتی، فوق دکتری و حمایت از شرکت های دانش بنیان و غیره.

یونسیان درباره آمار موارد تخلفات پژوهشی و پاسخ به مقالات دانشگاه در سال 1400 گفت: خوشبختانه در سال 1400 هیچ مورد خاصی از تخلفات پژوهشی چه در بین دانشجویان و چه در اساتید وجود نداشت.

وی علت کاهش تخلفات را برگزاری کارگاه های آموزشی در دو سال اخیر عنوان کرد و گفت: گاهی اوقات به دلیل ناآگاهی دانش آموزان مواردی پیش می آید که با برگزاری کارگاه های اخلاق پژوهشی یک ماه در میان و موضوعاتی مانند سرقت ادبی و دانش آموزان آموزش داده می شود. “

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد: فکر می کنم در سایر دانشگاه ها و در وضعیت کلی کشور هم همین طور است. در چند سال اخیر مواردی وجود داشته است، اما روند سقوط کرده است.

وی گفت: کارگاه های اخلاقی در پژوهش در دانشگاه علم و صنعت اختیاری است. اما آمار نشان می دهد که نزدیک به 40 تا 50 درصد دانش آموزان در هر کارگاه شرکت می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید