مدیر جدید بازار فیلم کن آماده همکاری با ایران است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در این دیدار رائد یخچال معاون امور بین الملل بنیاد سینمایی فارابی با جرم‌پیلارد هنگامی که او امسال آخرین سال حضور خود در جشنواره کن را به عنوان مدیر بازاریابی تجربه کرد، تلاش های او برای گسترش روابط فرهنگی و تجاری و همکاری با چترهای سینمای ایران مورد قدردانی قرار گرفت.

رائد یخچال وی در این نشست با اشاره به حضور پررنگ فعالان بین المللی و کارشناسان سینمای ایران در بازار تخصصی فیلم کن، از تیم فنی جشنواره تشکر و ابراز امیدواری کرد که این امر چتر مثل همیشه میزبان توزیع کنندگان و عرضه کنندگان آثار و محصولات فرهنگی است سینمایی ایران با طرح‌های بهتر و ایجاد فضا و زیرساخت‌های مناسب، توانسته است راه را برای حضور بیشتر کارشناسان و شرکت‌ها هموار کند.

همچنین او آسیمیل وی با ابراز خرسندی از حضور پررنگ سینما در جمهوری اسلامی ایران، آمادگی خود را برای همکاری بیشتر اعلام کرد.

در این جلسه از جرم‌پیلارد و او آسیمیل دعوت به شرکت در جشنواره های جهانی فیلم فجر و کودکان و نوجوانان.

توافقات جدید با مدیر مرکز ملی ارمنستان

در چهارمین روز از بازار فیلم کن 2022، هیئتی از بنیاد سینمایی فارابی به همراه کوشانیک میرزاخانیان مدیرکل مرکز ملی فیلم ارمنستان بر سر همکاری مشترک فیلم در زمینه تولید مشترک، همکاری بین جشنواره ها، سینماها و غیره به توافق رسید.

در بازدید رئیس مرکز ملی فیلم ارمنستان از چتر سینمای ایران، پیرامون اجرای تفاهم نامه منعقده بین بنیاد سینمایی فارابی و این مرکز بحث و تبادل نظر شد.

گسترش همکاری بین جشنواره ها در دو رویداد بین المللی کودک و فجر، ایجاد بستر مناسب برای تولیدات مشترک، حمایت و ایجاد صندوق حمایت مشترک از پروژه ها و پروژه های مورد تایید طرفین، برگزاری هفته مشترک فیلم در ایران و ارمنستان به مناسبت سی امین سالگرد روابط دیپلماتیک، همکاری در زمینه مرمت و بازسازی آثار کلاسیک فیلم های ارمنی و … از جمله مواردی بود که در این نشست مورد توافق قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید