اطلاعیه برخی بانک ها: دریافت 90 تومان برای هر تراکنش پیامکی


این پیامک می گوید:

از ابتدای سال 1401 بر اساس بخشنامه بانک مرکزی و با توجه به تعرفه جدید اپراتورهای تلفن همراه، هزینه پیامک بر اساس تعداد واریز و برداشت پیامک در تمامی حساب های شما در این بانک و 900 محاسبه می شود. برای هر پیامک هر شش ماه یکبار ریال شارژ می شود. .

بانک‌ها تا پیش از این می‌توانستند به دو صورت برای دریافت کارمزد تراکنش‌های پیامکی به درخواست مشتری اقدام کنند. طبق بخشنامه بانک مرکزی، روشی برای اخذ کارمزد ثابت و آبونمان ثابت از مشتریان بود که اکثر بانک ها از آن پیروی می کردند. برخی احساس کردند که این روش برای مشتریانی که تراکنش های کمی دارند ناعادلانه است. بانک ها همچنین می توانند هزینه تراکنش های پیامکی را با توجه به مبلغ تراکنش تغییر دهند.

پیامک تراکنش های بانکی

مصوبه شورای عالی کانون بانک های خصوصی سال گذشته هزینه سرویس پیامکی بانک های خصوصی را برای هر حساب بانکی متعلق به اشخاص حقیقی 20 هزار تومان و برای اشخاص حقوقی 100 هزار تومان تعیین کرد که بانک ها آن را پرداخت خواهند کرد. دو یا یک بار به شرط اطلاع مشتری و اعلام رضایت او. بانک‌های دولتی در آن زمان اعلام کردند که زمان مناسبی برای افزایش نیست و برخی از بانک‌ها خدمات پیامکی را محدود به تراکنش‌ها کرده و برای تراکنش‌های کوچک به مشتریان پیامک ارسال نمی‌کنند. همچنین طبق آخرین بخشنامه بانک مرکزی در خصوص کارمزد خدمات بانکی در سال 1398، در صورت موافقت مشتری با پرداخت هزینه هر پیامک، ارسال هر پیامک بانکی 30 تومان به اضافه کارمزد پیامک به اضافه حق اشتراک سالانه هزینه دارد.

اکنون با انتشار این خبر جدید، نحوه محاسبه بهای تمام شده پیامک تراکنش از بانک ها تغییر کرده است و به شرح زیر خواهد بود. پیامک و مشتری هر شش ماه یکبار شارژ می شود.

بر اساس آخرین بخشنامه بانک مرکزی، بانک ها مجاز به دریافت هر پیامک تا سقف 30 تومان هستند و یکی از مسئولان بانکی به همشهری گفت: نرخ ارسال پیامک بانک ها توسط اپراتورها به 60 تومان برای هر پیامک افزایش یافته است. میانگین. خبر جدید بانک ها به مشتریانشان می گوید که قیمت هر پیامک 90 تومان خواهد بود. نرخی که باعث انتقاد از گرانی این سرویس و تردید در نحوه محاسبه این رقم برای هر پیامک شده است.

دیدگاهتان را بنویسید