آیرودینامیک ترین وسیله نقلیه جهان با ضریب درگ 0.175


ضریب درگ پایین در خودروهای الکتریکی بسیار مهم است زیرا به آنها اجازه می دهد مسافت بیشتری را با مصرف انرژی کمتر طی کنند. طبق اعلام لایت یر، خودروی برقی Zero Solar با ضریب درگ 0.175 آیرودینامیک ترین وسیله نقلیه جهان خواهد بود. Lightyear Zero همچنین به دلیل ماهیت سر خوردن خود بسیار کارآمد است، بنابراین باتری کوچک 60 کیلووات ساعتی خودرو می تواند مسافتی در حدود 1000 کیلومتر را در صورت شارژ کامل طی کند.

Lightyear Zero به طور قابل توجهی آیرودینامیک تر از هر خودروی دیگری در بازار است و حتی EV1 جنرال موتورز (با ضریب درگ 0.195) را شکست می دهد. البته قبلا گفته شده بود که ضریب درگ سال نوری 0 حدود 0.19 است. اما مهندسان این خودرو پس از انجام تست های مختلف در تونل باد FKFS و مطابق با فرآیند تست WLTP، قابلیت شکافتن هوا را در خودرو تقویت کرده و ضریب درگ را به 0.175 رساندند.

آیرودینامیک ترین وسیله نقلیه جهان
پنل های خورشیدی روی کاپوت Lightyear 0

Lightyear Zero همچنین به دلیل ماهیت سر خوردن خود بسیار کارآمد است، بنابراین باتری کوچک 60 کیلووات ساعتی خودرو می تواند مسافتی در حدود 1000 کیلومتر را در صورت شارژ کامل طی کند. البته این منطقه مطالعه بسته به دما و میزان تابش نور خورشید تغییر می کند.

آیرودینامیک ترین وسیله نقلیه جهان
ماشین خورشیدی Lightyear Zero

بد نیست بدانید لایت یر زیرو به عنوان آیرودینامیک ترین وسیله نقلیه جهان دارای پنل های خورشیدی بر روی کاپوت و قسمت بالایی بدنه خود است که به آن اجازه می دهد مسافتی در حدود 70 کیلومتر را طی کند. به گفته این شرکت، دارندگان این خودرو می توانند بدون استفاده از سوخت و تنها با استفاده از نور خورشید مسافت تقریبی 6 تا 11 هزار کیلومتر را طی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید