از کوچه ها گرفته تا گورستانها ؛ 5 روایت درباره زندگی زیر سایه کرونا – اخبار ادبیات و نشر – اخبار فرهنگی تسنیم


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم ، کتاب “دور از زندگی” ؛ شامل مجموعه داستانهایی با موضوع کرونا به تازگی توسط انتشارات استار منتشر شده و در اختیار علاقه مندان به داستان قرار گرفته است. کتاب حاضر که برگرفته از خاطرات جهادگران در دوران مبارزه با شیوع ویروس کرونا است ، توسط گروهی از نویسندگان به سردبیری سعید تشکری نگاشته شده است.

طی یک سال و نیم گذشته ، به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور ، آثار در این زمینه منتشر شده است. عناوین منتشر شده در ماه های اخیر عمدتاً به صورت خاطرات و روایت تلاش گروه های جهادی است که از روزهای اول با کمک کادر پزشکی و عوامل آرامگاه ها به خط مقدم این جبهه پیوستند. در این میان ، می توان کمک کوچکی را برای آثاری در نظر گرفت که از روایتی هنری تر و از دیدگاه رمان نویس به این موضوع نگاه کرده اند. پدیده ای که با ورود به جامعه شیوه زندگی را تغییر داد ، خانواده های زیادی با آن درگیر شدند ، تعدادی از افراد جامعه بر اثر این بیماری جان باختند ، پرستاران و کادر پزشکی وضعیت فوق العاده ای را تجربه کردند و در نهایت ، جامعه با شرایط خاصی روبرو شد شرایط شد.

از این نظر ، کتاب “دور از روح” را می توان یکی از اولین تلاش ها برای ارائه این موضوع در زمینه داستان دانست. این کتاب شامل پنج داستان است که به موضوع ویروس کرونا و تأثیر آن بر جامعه و نقش جهادی ها در میدان نبرد از زوایای مختلف می پردازد.

نصرالله قادری ، مهدی زارع ، مریم رمضانی ، اعظم عظیمی و سودابه حیدری نویسندگان داستان های کوتاه این اثر هستند که بر اساس خاطرات مهدی کشاورز ، حسین شرفخانلو ، بهاره قانونیا ، محمود خرقانی و یزدان تهیه شده اند.

سعید تشکری که منشی است در یادداشت کوتاهی درباره کتاب “دور از روح” نوشت:

من به عنوان دبیر جشنواره “مانند آوینی به گفته شما” در مواجهه با یک رویداد ارتجاعی داستانی ملی چه موقعیتی دارم؟ فرد باید داستانهای عاشقانه ای را در برابر این تنهایی مردم بنویسد و به قصه گوهایی که برای مردم غمگین هستند احترام بگذارد. غم مردم به این معناست که در هر شرایطی در بین مردم باشید. جزئیات نه کلیات! هنر قصه گویی ، نوشتن درباره این حادثه در خیابان ها تا قبرستان ها ، در زمینه یک حرکت جهادی است. نویسندگان این داستانها به مستندسازی وقایع بسیار وفادار بوده اند. داستانهایی که به جشنواره ارسال شد و او با برگزیدگان خود آشنا شد. وجود آنها نعمتی بود که آنها حقیقت را نوشتند. اما نویسندگان حرفه ای که داستان آنها را می خوانید بر اساس اسناد مشابه داستان می نویسند. بنابراین دو گروه نوشتند. اولین گروه افرادی که در کنار خود مردم ایستادند ، هیچکس آنها را ندیده و به لطف رسانه ها هنوز آنها را ندیده است! آنها داستان عاشقانه خود را نوشتند. مردم و زنان ملت. گروه دوم پس از اعلام برندگان ، نویسندگان حرفه ای را انتخاب کردند تا بر اساس این روایت ها درباره حضور قهرمانان خط فداکاری داستان های حرفه ای بنویسند. از نظر شما اکنون

در اینجا ما با داستان نویسی سروکار داریم. کار مستند داستانی و نه مستند. بنابراین ، این کتاب داستان در زمینه داستان کوتاه اولین نتیجه ما از جشنواره “مانند آوینی با توجه به داستان شما” است که توسط ستارگان برپا شده است. امیدواریم جهان جدیدتری را که در کتابهای آینده یافته ایم ، به شما معرفی کنیم.

انتشارات ستاره ها کتاب “دور از روح” را با قیمت 25000 تومان در اختیار علاقه مندان قرار داده است.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید