احیای سنت های خانگی در “روضه خان” فرهنگسرای امید برگزار می شود / مسابقه کتابخوانی “بصیرت حسینی” – اخبار دین ، ​​قرآن و اندیشه – اخبار فرهنگی تسنیم


به گزارش خبرگزاری تسنیم ، 2 خبر زیر را می توانید بخوانید:

احیای سنت های خانگی در “روزا خان” فرهنگسرای امید

به دلیل شیوع ویروس کرونا ، برخی از مردم نمی توانند در مراسم عزاداری شرکت کنند. بنابراین ، فرهنگسرای امید با احیای سنت حسنه نماز خانه به احیای این مراسم عزاداری سنتی کمک می کند.

“روزخان” برنامه ویژه ای است که توسط فرهنگسرای امید به همین منظور طراحی شده و از دهه دوم محرم امسال اجرا می شود.

بر این اساس ، کسانی که مایل به داشتن حرم خانگی در منزل خود هستند ، باید با مراجعه به وب سایت “جلوه سوگ” به نشانی: jelveyesoog.farhangsara.ir و یا تماس با شماره 333303843-021 و 09123982090 و سپس فرهنگسرای امید با دعوت از مداحان و عزاداران ثبت نام کنند. مراسم عزاداری کوچکی را در منازل خود به صورت حضوری یا تلفنی برگزار می کنند.

هر یک از این امامزاده های خانگی به منظور شهید و به صورت رایگان و تحت حمایت فرهنگسرای امید در همه مناطق 22 گانه تهران برگزار می شود. این برنامه تا 6 اکتبر مصادف با پایان ماه صفر ادامه دارد.

مسابقه کتابخوانی مجازی “بصیرت حسینی” برگزار می شود

فرهنگسرای اندیشه مسابقه کتابخوانی “بصیرت حسینی” با محوریت کتاب “زیبایی های عاشورا و سبک زندگی عاشورایی” برگزار می کند.

این مسابقه کتابخوانی مجازی بر اساس کتاب “زیبایی های عاشورا و شیوه زندگی عاشورایی” نوشته محمد رحمتی شهرضا است که توسط انتشارات جوانان موفق منتشر شده است. این کتاب به 400 نکته در زمینه قیام عاشورا می پردازد.

از عناوین این کتاب می توان به زیبایی های وجود و زندگی امام حسین (ع) مانند عشق پیامبر به امام حسین (ع) ، زیبایی های اعتقادی حماسه عاشورا و … اشاره کرد. موضوع دیگر زیبایی های اخلاقی قیام عاشورا است که در آن می توان به وفاداری ، عفاف ، حجاب ، بصیرت و مبارزه با روح اشاره کرد.

علاقه مندان برای شرکت در این مسابقه کتابخوانی می توانند تا 15 شهریور به وب سایت مرکز فرهنگی اندیشه به نشانی andisheh.farhangsara مراجعه کرده ، فایل کتاب را به همراه سوالات مسابقه دریافت کرده و پاسخ را در قالب یک شماره 10 رقمی به شماره 200018377 پیامک کنند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید