درسهایی از حضرت زینب (س) در اسارت – اخبار دین ، ​​قرآن و اندیشه – اخبار فرهنگی تسنیم


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم ، یکی از اصلی ترین ویژگی های شخصیتی حضرت زینب (س) صبر در کنار متانت و شجاعت آن حضرت است. در ماه محرم ، بخشی از وقایع عاشورا را به مدت محدود می شنویم یا می خوانیم و به همان اندازه بی تابی می کنیم. اما آن بانوی عزیز در طول یک روز شاهد همه حوادث و فجایع با چشم خود بود و سرانجام چادرها را آتش زدند و زنان و کودکان را به اسارت گرفتند. با این وجود ، او نه تنها صبور بود ، بلکه حتی یک سخنرانی تکان دهنده و شجاعانه نیز ایراد کرد.

غیرت و شجاعت بانوی بزرگ کربلا

غیرت حضرت زینب سلام الله علیها مثال زدنی است. صبر در مدیریت خانواده و 84 زن و بچه ای که اسیر شده اند دشوار است ، اما آنها این کار را به خوبی و به بهترین شکل انجام دادند.

حضور اجتماعی حضرت زینب سلام الله علیها نمونه ای از الگو بودن وی برای زنان است. این حضور در کنار حفظ حیا و حجاب ، صبورانه و شجاعانه ، حضوری قدرتمند است. به طوری که همه افرادی که خطاب به امام گفتند گویا امیرالمومنین امام علی علیه السلام صحبت می کند. او این غیرت و شجاعت را از پدر عزیز خود داشت و مانند مادرش از امام زمان خود دفاع کرد.

حتي وقتي دشمنان امام سجاد عليه السلام در آن بستر بيمار شدند ، حضرت زينب عليهاالسلام خود را از امام زمان خود محافظت كرد و اجازه نداد كه به او صدمه بزنند. این میزان شجاعت و صبر نمونه خوبی برای زنی است که مسئول جمعیت داغدیده زنان و کودکان است ، تا زنان بتوانند در برابر سختی ها و مشکلات مقاومت کنند و صبر و غیرت زینبی را داشته باشند. با این حال ، اینها فقط نمونه ها و گوشه هایی از زندگی آن بانوی عزیز است و اگر بخواهیم ابعاد شخصیتی او را بررسی کنیم ، باید مدت ها در مورد او تحقیق کنیم.

اسارت شریف حضرت زینب سلام الله علیها

یک جنگجوی اسیر گاهی با تحقیر از موقعیت خود برمی گردد. اما گاهی اوقات می بینیم که یک اسیر باوقار برای موقعیت خود ایستاده است. اگرچه حضرت زینب سلام الله علیها به اسارت رفت و همه عزیزان خود را از دست داد ، اما با چنان وقار و غرور دینی از حقیقت دفاع کرد که یزید نیز از آن وحشت داشت.

عبارت “ما الا جمیله را می بینیم” آنقدر تکان دهنده بود که قصر یزید را تکان داد. این اسیری نیست که اسیر را در موقعیت ضعف قرار دهد. در حالی که سخنرانی تکان دهنده و آموزنده حضرت زینب سلام الله علیها نشان داد که یزیدیان چه جنایت بزرگی مرتکب شده اند و ضعف خود را بر همگان آشکار کردند.

منابع:

  • اسرار آل محمد (صلی الله علیه و آله)
  • مهم نفس کشیدن
  • شیعه یعنی

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید