گردشگری کره جنوبی نیم میلیون شغل ایجاد می کند



شورای جهانی سفر و گردشگری اعلام کرده است که انتظار می رود سفر و گردشگری کره جنوبی طی دهه آینده نزدیک به نیم میلیون شغل ایجاد کند.

به گزارش ایسنا به نقل از سفر نیوز، پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که به‌طور میانگین سالانه تقریباً 49 هزار شغل جدید ایجاد می‌شود که تا سال 2032 به یک میلیون و 800 هزار شغل خواهد رسید و همچنین نشان می‌دهد که این بخش از کل اقتصاد در 10 سال آینده. تعمیرات اساسی

بر اساس این گزارش، انتظار می رود تولید ناخالص داخلی سفر و گردشگری کره جنوبی با نرخ متوسط ​​سالانه 4.8 درصد بین سال های 2022 تا 2032 رشد کند که به طور قابل توجهی از نرخ رشد 1.8 درصدی در کل اقتصاد ملی فراتر می رود. این سهم این بخش را به تقریباً 116.9 تریلیون پوند افزایش می دهد که 4.6 درصد از کل اقتصاد را تشکیل می دهد.

پیش‌بینی سازمان جهانی گردشگری برای سال 2023 نشان می‌دهد که سهم این بخش در تولید ناخالص داخلی کره جنوبی می‌تواند به 83.4 تریلیون روپیه برسد که تنها 4.7 درصد کمتر از سطح قبل از همه‌گیری است.

جولیا سیمپسون، رئیس و مدیر عامل شورای جهانی سفر گفت: «به دنبال تأثیر مخربی که همه‌گیری بر بخش سفر و گردشگری کره جنوبی گذاشته، آینده برای اقتصاد روشن به نظر می‌رسد.» ما دولت را برای کاهش محدودیت‌های سفر تحسین می‌کنیم، اقدامی که بدون شک تأثیر مثبتی خواهد داشت و میلیون‌ها شغل را بازگرداند.

قبل از همه‌گیری، بخش مسافرت و گردشگری کره جنوبی 4.4 درصد در تولید ناخالص داخلی در سال 2019 سهم داشت که به 2.7 درصد در سال 2020 کاهش یافت که نشان دهنده زیان تکان دهنده 38 درصدی است.

سهم این بخش در اقتصاد و اشتغال می‌توانست بیشتر باشد اگر تأثیر قبیله Omicron نبود که منجر به بهبودی متزلزل در سراسر جهان شد و بسیاری از کشورها محدودیت‌ها را از سر گرفتند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید