آمریکا موضع خود را در قبال موضوع خاشقجی و ابوعقیله اعلام کرد



همزمان با سفر جو بایدن به خاورمیانه، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا موضع کشورش را در قبال «جمال خاشقجی» و «شیرین ابوعقیله» اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: نگرانی عمیق جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در مورد اتفاقی که برای جمال خاشقجی، روزنامه نگار مقتول سعودی رخ داد، از همان ابتدا مشخص بود. .

کربی روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان گفت: «فکر می‌کنم موضع رئیس‌جمهور از ابتدای دولتش در رابطه با آنچه برای خاشقجی رخ داد، بسیار واضح بود.

وی تصریح کرد: بایدن یک سری تصمیمات منع روادید موسوم به «ممنوعیت خاشقجی» صادر کرد و مقامات کلیدی سعودی را مجازات کرد. اما ما هم گفتیم که می خواهیم روابط با عربستان را تغییر دهیم نه اینکه آن را قطع کنیم.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: عربستان سعودی شریک راهبردی مهمی در منطقه است و ما اغلب در موضوعاتی مانند مبارزه با تروریسم، جنگ یمن، ایران و امنیت انرژی نیاز به تعامل و ارتباط با این کشور داریم.

وی روز سه شنبه گفت: در حالی که رئیس جمهور در حال آماده شدن برای سفر به منطقه است، مسائل زیادی در دستور کار است و صادقانه بگویم، رهبری آمریکا در آن منطقه همچنان مهم است.

از سوی دیگر، کربی نگفت که آیا بایدن – که روز چهارشنبه وارد سرزمین های اشغالی شده و برای دیدار با تعدادی از رهبران عرب در آنجا به عربستان سفر می کند – قصد دارد با خانواده روزنامه نگار مقتول فلسطینی-آمریکایی دیدار کند یا خیر. شیرین ابوعقلی. .

نتایج آزمایش‌های دقیق پزشکی قانونی که زیر نظر هماهنگ‌کننده امنیتی آمریکا انجام شد، نشان داد که ابوعقله به احتمال زیاد هنگام پوشش تظاهرات در کرانه باختری توسط سربازان اسرائیلی کشته شده است.

کربی گفت: من هیچ جلسه ای برای صحبت ندارم. ما غم و اندوه و رنج خانواده این روزنامه نگار و همچنین تمایل شدید آنها برای دریافت پاسخ صحیح را درک می کنیم و همچنین می خواهیم موضوع را روشن کنیم. لذا خواستار بررسی کامل، شفاف و جامع در این زمینه شدیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید